Reperation af rygsæk

Mere
7 år 3 uger siden #29252 af fideldonson
jeg har to rygsække der skal repareres for at kunne bruges:
1. En Berghaus med to irede lynlåse som skal skiftes - en i toplommen og en i en sidelomme.
2. En Bergans hvor den ene skulderstrop er gået af helt inde hvor den fæstnes til selve rygsækken.

Begge to er egentlig fine tasker, så det ville være synd bare at kassere dem.

Jeg har skrevet til forskellige butikker og også til outdoor service i kbh, men ingen reparerer rygsække. Er der nogen der kan anbefale en skrædder eller lignende til den slags opgaver? Gerne i københavnsområdet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 uger siden - 7 år 2 uger siden #29350 af JensB
Besvaret af JensB på emne Reperation af rygsæk
For nogle år siden havde min Gregory Rygsæk fået pådraget sig en skade efter en flyvetur, hvor den må være kommet i kambolage med bagagebåndet i en lufthavn. I hvert fald var en skulderstrop blevet rykket fra. Flyveselskaber påtager sig intet ansvar i sådan en sammenhæng, fandt jeg da ud af! Man skal medbringe en sæk til at opbevare rygsækken i.

Nå, men jeg fik min rygsæk repareret hos en pensioneret sadelmager i nabolaget, som blot forlangte 100 kr for at lave den. Så jeg gav ham noget mere! Men syningen, som han lavede, holdt desværre kun et par år. Den gik igen i stykker på en grønlandstur, hvor den kun med nød og næppe kom til at holde turen ud - i kraft af noget fingersnilde! Så sidste efterår måtte jeg alligevel skaffe mig en ny.
Konklusion: Når først skulderstroppen er gået fra, er det svært at lave en reparation, der holder, for det er nok det sted på sækken, der er udsat for den allerstørste belastning. Ikke nok med, at du bærer sækken deri! Det er også skulderstroppen, du hiver op i, hver gang sækken skal på efter en pause. Og det er præcis det, der belaster mest. Skulle du evt. have held til at få skulderstroppen lavet, så tænk på at hive sækken op i den modsatte skulderstrop i stedet for at skåne den svage!
M.h.t. det andet: Brug evt. en sadelmager. Da jeg bor i Silkeborgområdet, er det nok ikke lige min kontakt, du skal benytte!

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 7 år 2 uger siden ved JensB.

Mere
7 år 2 uger siden #29355 af fideldonson
Besvaret af fideldonson på emne Reperation af rygsæk
Tak for dit svar Jens - god pointe. Nu er det ikke en rygsæk jeg ville bruge til vandreture, men fx kunne den da sagtens bruges på en festival-tur eller lignende. Input modtages fortsat gerne omkring reperatører i københavns-området.

Mere
6 år 8 måneder siden #30187 af Linea
Besvaret af Linea på emne Reperation af rygsæk
Hej

Mht din Bergans rygsæk, så kan du henvende dig direkte til Bergans via deres hjemmeside og en kontaktformular - det kan være de kan hjælpe og/eller guide dig til om reparation er mulig og om det i så fald kan betale sig. Jeg skrev til dem omkring min egen rygsæk, og efter en uges tid fik jeg mail fra en rar mand fra deres kundecenter. Du kan jo evt vedhæfte et billede hvor de kan se skaden.
Held og lykke med projektet

Mere
6 år 8 måneder siden #30188 af fideldonson
Besvaret af fideldonson på emne Reperation af rygsæk
Tak for svar og god ide.

Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder