Nyt magasin !

Mere
6 år 9 måneder siden - 6 år 9 måneder siden #30095 af Panie
Nyt magasin ! blev oprettet af Panie
Så sidder man der i stolen og glor på intetsigende tv, falder heldigvis i søvn og får et par timer som er tiltrængt efter ugens gå-for-sent-i-seng aftener.
Vågner omkring midnat og man kan jo lige tjekke OutSite om der var lidt news på grejsiden, en beretning fra en spændende tur eller andet.

Og så sker det ! "Gå-nu-i-seng-fornuften" slår simpelthen fra, der er jo kommet et nyt magasin som er fyldt med alt hvad friluftshjertet begærer.

Der er et stort tema om telte som jeg finder yderst spændende. Fede sammenligninger af henholdsvis 1-2 og 3 pers. telte og interessante tests af tre forskellige telte.
Nørderne fra OutSite har taget et 3 sæsoners telt med på fjeldet. Bare, som de siger ; lige for at se om det nu holder ! Vildt !
Et totalt letvægtstelt på over 9 m2 på under 2 kg fra Nordisk.

Så er der test af teltenes Mercedes nemlig Hilleberg. Hold da k... et fedt telt ! Forstærkninger alle steder, kraftigere stænger, ekstra stærke barduner, fåes med forskellig indertelt og noget af det jeg synes er genialt er at døråbningen kan lynes helt op midt på så det er meget let at komme ind/ud.

Til sidst en test af en af de der "huppa-duppa" telte fra MSR (jeg kan ikke finde ud af alle de forskellige hubba-modeller) Umiddelbart ligner det noget Storm P har været med til at designe, men et vildt rummeligt telt, halvt indbygget footprint og selvfølgelig (smart) med to ind/udgange.

Elsker de her præsentationer/tests og så lige som toppen af det hele efter at have læst om dem er der også lige video af de forskellige telte.

Jeg åd det hele og sidder og overvejer om jeg skulle anklage OutSite for at stjæle min nattesøvn !

Tror jeg trækker anklagen tilbage og tager en morfar i hængekøjen !
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Panie.
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Terje, Søgaard, Kenn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Kenn
  • Gæst
  • Gæst
6 år 9 måneder siden #30110 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Nyt magasin !
Eller anklage os for lavvande i pengepungen ;)

Jeg er selv forelsket i Hilleberg Nallo 3 GT, mage til gennemført telt til en fjeldtur, skal man lede længe efter, bortset fra den måske (realistisk) er 7-800 gr tungere ned Nordisk Oppland 3 LW med samme plads. Til gengæld ved jeg godt, at jeg ville vælge at sove i Nallo'en hvis det blæste op til stormvejr.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.148 sekunder