Ny let rygsæk, hvad skal jeg vælge?

Mere
6 år 7 måneder siden #30224 af Sander
Kære vandrere.
Jeg er som mange andre vandrere optaget af, at nedbringe vægten på rygsæk og indhold. Ikke fanatisk, men der hen af:P
Jeg er på jagt efter en lettere kvalitets-rygsæk. Jeg skal bære et nyt telt ( Hilleberg Anjan) der vejer 1000g mere end det gamle( Telemark 1), vil jeg gerne "finde" de ekstra gram i en ny rygsæk, så vægten ikke forøges.
Jeg går efter en rygsæk på de ca. 60-65l og en vægt på max 1500g
Jeg kunne godt være fristet til Amerikanske Z-packs, men ingen forhandler dem her i DK, så vidt jeg er orienteret, og derfor svært at vurderer kvalitet og holdbarhed, mm. Og det er også helt ovre i ultralight kategorien. Det behøver det ikke at være....
Skriv gerne hvad I kan anbefale inden for det felt. Evt hvad benytter I selv?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 7 måneder siden #30226 af Georas
Hej Sander
Jeg er selv glad for Osprey Exos 58. Den findes i tre længder, afhængigt af hvor høj du er, den længste version indeholder vist 62 liter og ikke de 58 som navnet indikerer, så den kan måske være en mulighed.
Rygsækken har mange fine detaljer, fx mange ekstra lommer, fløjte, holder til vandrestave, luftventilation så ryggen ikke bliver så svedig, holder til drikkesystem, udvendig lomme med lille hul til fx et vådt telt osv.
Der kommer vist snart en nyere version af Exos der skulle være endnu lettere, men den vejer lige over et kilo for nuværende:
www.outdoorrodovre.dk/osprey-exos-58-sto...saek-1000002231.html

De bedste hilsner
Rasmus

Mere
6 år 7 måneder siden #30227 af Panie
Vil råde dig til at prøve dig frem hvilken der sidder godt på din ryg. Osprey er vildt populære og ikke uden grund (efter min mening) mange modeller og str. Jeg har en Exped Lightning 60 liter. Den vejer ca. 1150 g, den er meget enkel uden mange lommer. Jeg synes det krævede lidt tilvænning da jeg var vant til store sidelommer og andre små lommer på min gamle Hagløfs, men nu er jeg blevet rigtig glad for den, synes den sidder godt på ryggen, rimelig vægt, er ikke klar over hvor meget det optimale er at fylde i den. Jeg har en gang haft 16 kg i den og det føltes ok.

Mere
6 år 7 måneder siden #30230 af Terje
Jeg bruger også Osprey Exos 58..

Det specielle "trampolin" rygstykke, som gør at der er et luftmellemrum mellem rygsækken, og dér, hvor den hviler mod ryggen, gør at du næsten ikke sveder på ryggen (... lidt afhængigt af stigningerne i terrænet...)

Jeg har haft min siden 2011, den har været på 4 fjeldture, 4 påsketure, et par efterårsture, en del weekendture og holder fint uden nævneværdigt slid.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Mere
6 år 7 måneder siden #30231 af MortenA
Jeg her i en del år haft en Bergans Helium 55. SYnes der er en fantastisk rygsæk. Var lidt usikker på hvor holdbar den ville være - men det ser OK ud so far. Spejdersport har af en eller anden grund ikke denne model - men her er den: www.outnorth.dk/bergans/helium-55l-47419...#ATHENSBLUESOLIDGREY
til 1486 kr - 1000 gram lige ud! Ville ikke tøve med at købe den igen.

Mvh Morten

Følgende bruger(e) sagde tak: Sander

Mere
6 år 7 måneder siden #30240 af Sander
Fede inputs...tak skal I alle have.
Jeg vil afprøve dem alle i løbet af den kommende tid.
Med venlig hilsen Sander

Tid til at oprette siden: 0.207 sekunder