Langrend tur

Mere
5 år 11 måneder siden #30359 af Michael A
Langrend tur blev oprettet af Michael A
Hej alle

Jeg skal på en skitur på langrendski med taske og telt på ryggen til Norge med nogle kammerater. Mine gamle langrendski skal klargøres, men jeg er lidt i tvivl om proceduren. Nogen der har erfaring med at voksning af ski eller har nogle fif til dette? Evt. nogen der kan anbefale gode områder med præparerede spor?

:)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #30364 af Ulp
Besvaret af Ulp på emne Langrend tur
Uden at være en ekspert i ski, smøring osv, vil jeg mene at du skal bruge skin uden dine ski, hvis jeres tur er uden for spor.
Ellers vil jeg nok nu hvor de er gammel aflevere dem til en ski butik og få dem slebet og smurt.

Vh Ulrik

Mere
5 år 11 måneder siden #30365 af Troels_Lee
Besvaret af Troels_Lee på emne Langrend tur
Hej

Denne artikel giver fint indblik i det:

www.spejdersport.dk/smoering-af-langrendsski.aspx

Synes at Hedmarksvidda er et godt sted til formålet da man kan afprøve at være ude om vinteren i telt uden at det er alt for exponeret som oppe på højfjellet. Der er en hel del præparede løjper.

Mere
5 år 11 måneder siden #30366 af KristianJ
Besvaret af KristianJ på emne Langrend tur
Hej Michael

Jeg var en tur i Normarka på langrend for år tilbage. Det kan varmt anbefales. Uden selv at være nogen ekspert voksede jeg selv mine langrendski, og det var ikke svært. Jeg brugte en guide som jeg downloadede fra www.alverdens-voks.dk . Den var ganske nem at overskue til klargøring. Hvis du vil hente inspiration til steder at stå på ski, så kommer man langt med at google emnet. Det er selvfølgelig altid rart at høre andre erfaringer. Håber du får en god tur :-)

Mere
5 år 11 måneder siden #30373 af Michael A
Besvaret af Michael A på emne Langrend tur
Tak for jeres tilbagemeldinger. Har læst lidt om Hedmarksvidda, og det lyder også som et spændende område for langrendski. Præparerede spor er ikke et must, men godt med nogle input. Jeg har også læst guiden fra alverdens-voks.dk. Den er meget udførlig med gode billeder, så med den i hånden er jeg nok klar til voksningsprocessen. Nu skal jeg have klargjort de sidste detaljer, købt skivoks, fundet det helt rigtige område og så afgang.

Igen tak for jeres tilbagemeldinger:-)

Mere
4 år 10 måneder siden #32332 af KristianJ
Besvaret af KristianJ på emne Langrend tur
Hej Michael.
Hvordan gik din tur til Hedmarksvidda? Jeg overvejer nemlig selv at tage dertil. Har dog booket en tur til Frankring på alpinski, men det er altid noget andet i Norge. Sidst var der djævelsk koldt og jeg frøs mit ansigt helt vildt. Min hud var ret medtaget. Mener også du talte om at du havde haft udfordringer med samme? Min kone havde noget olie med, som hun havde læst om på castorolie.dk . Fandt ud af at ricinusolie og hybenkerneolie faktisk er effektivt til tør hud i ansigtet :-D (rosmarinolie til hårtab, men ikke aktuelt for mit vedkommende endnu). Men put ikke ricinusolie i munden, da det kan bruges som afføringsmiddel. Bruger normalt aldrig olie eller creme til hverken hud eller hår, som min kone. Jeg blev glad for hendes "værktøjskasse" af olier, og senere på turen, da hun fik problemer med hendes bremsearm var hun også glad for min værktøjskasse :-) Håber at høre fra dig.
Vh K

Tid til at oprette siden: 0.219 sekunder