Overnatning på kungsleden

Mere
5 år 2 måneder siden #32484 af Joar
Overnatning på kungsleden blev oprettet af Joar
Hejsa.
Kæresten og jeg påtænker at gå et stykke af kungsleden til sommer. Fra abisko til nikkaloukta. Jeg kan læse at man ligesom i de andre svenske nationalparker ikke må slå telt op ude i parken. Kun ved hytterne hvor det koster 300 kr. Pr. Person (indsæt forfærdede bandeord her).

Findes der er en billigere løsning som jeg ikke kan Google mig til?

På forhånd tak for hjælpen.
-Joar

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 2 måneder siden #32485 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Overnatning på kungsleden
Hvor er du stødt på oplysningen om at det skulle være forbudt at telte i nationalparkerne?
Jeg mener at det generelt er tilladt.
Hvis man vil telte tæt på turiststationer er der godt nok et (højt) gebyr, som er en afgift for at benytte turisstationens faciliteter.
Skotte

Mere
5 år 2 måneder siden #32486 af Joar

Mere
5 år 2 måneder siden #32487 af thojen
Besvaret af thojen på emne Overnatning på kungsleden
Der er kun nationalpark de første vistnok 17 km af Kungsleden fra Abisko (grænsen går vist ca. en km efter Abiskojaure). På denne strækning er der dog en enkelt teltplads hvor man må telte. Herefter er der fri teltslagning indtil Nikkaluokta. Telter du indenfor kort afstand af fjeldstuer undervejs skal du ganske rigtigt betale et servicegebyr men kan så til gengæld benytte faciliteterne. Ønsker du ikke dette rykker du blot lidt længere væk.
mvh
Thomas

Mere
5 år 2 måneder siden #32488 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Overnatning på kungsleden
Der var min viden så forældet. Men det er godt nok også en del år siden at jegvar på de kanter.
Godt thojen kunne korrigere.
Skotte

Mere
5 år 2 måneder siden #32491 af Joar
Besvaret af Joar på emne Overnatning på kungsleden

thojen skrev: Der er kun nationalpark de første vistnok 17 km af Kungsleden fra Abisko (grænsen går vist ca. en km efter Abiskojaure). På denne strækning er der dog en enkelt teltplads hvor man må telte. Herefter er der fri teltslagning indtil Nikkaluokta. Telter du indenfor kort afstand af fjeldstuer undervejs skal du ganske rigtigt betale et servicegebyr men kan så til gengæld benytte faciliteterne. Ønsker du ikke dette rykker du blot lidt længere væk.
mvh
Thomas

Okay. På den måde. Så er det jo ikke så slemt. Tusind tak for opklaringen. :)
Så er jeg og kontoen mere rolig. :)

Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder