Gaslanterne Lys og varme på vandreturen
Lys og varme på vandreturen i den kolde og mørke tid
En lidt overset lampe at have med på vandreture eller kano- og kajakture er en gaslanterne eller gaslygte, som den også kaldes. En gaslygte er i al sin enkelthed en smart dims, som du sætter ovenpå din i forvejen medbragte gasdåse. Så har du lys og som bonus også lidt at varme dig på. Den kommer med et ophæng, så du kan også placere den i din Lavvu, Yurd, i et shelter og hvad din fantasi ellers rækker til. Der er mange forskellige gaslanterner, men her vil vi vise dig tre forskellige, alle fra primus, samt en god guide til hvordan du tænder gaslygten rigtigt.
Vh Christian
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Lostmonkey
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 2

Den brænder 4 timer på fuld skrue og 36 timer på svageste blus (iflg. Primus: www.primus.eu/micron-lantern-steel-mesh ) jeg har ikke testet om nogen af dem er sande :)
Du opnår den bedste effekt ved 1/2 til 3/4 åben ventil, ligesom med din gasbrænder.
Lamperne er ret kraftige i lys, så jo mindre du skal lyse en lejr med 10 telte op, behøver du ikke fyre særlig meget op.
Vh Christian

Jeg synes det er et fint forbrug og lyset fra den var ganske behageligt.
Vi målte også temperaturen på lanternen og den var 77 grader, så også god varme fra den.
Vh Christian
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333