Turleder Christian Milbo

Mere
8 år 11 måneder siden #18949 af Milho
Turleder Christian Milbo blev oprettet af Milho

TurlederChristianLang

Turleder Christian Milbo

Navn: Christian Milbo
Født: 1981
Vandreerfaring: Siden 2006
Ture som fjeldguide:
Abisko 2010
Ritsem 2011
Kebnekaise 2012
Ritsem (ekspedition) 2012
Kebnekaise 2014
Ritsem (ekspedition) 2014
Padjelanta 2017
Island 2019
Dovrefjell 2020
Anden vandreerfaring
Grønland
Tatra (Polen)
Masser af weekendture

Friluftsliv er mit fuldtidsjob, og jeg er chefredaktør på Outsite, hvor jeg står for de store fjeldture og undervisningsprogrammet. Jeg tester også en masse grej og skriver artikler om alt, der har med friluftsliv og outdoor at gøre. Kort sagt lever og ånder jeg for oplevelser i naturen og arbejder for at udbrede kendskabet til nordisk friluftsliv.

Mit eventyr i friluftlivet startede tidligt i 90’erne som spejder. Vandring og kano er mine store interesser i outdoorverdenen. Jeg har vandret i Danmark, Sverige, Grønland, Island og en vintertur i Norge samt flere vandreture i Polen (dagture). Kano har jeg padlet i Danmark (Isefjorden, Roskilde Fjord og Susåen) og i Sverige (Kalix Älven 110 km. fra Nikkaluokta til Lappeasuondo, Immeln, Raslången og mange andre steder).

Jeg var i 2012 og 2014 med på flere ekspeditioner for at lede efter den forsvundne dansker Joey Ravn, f'ørst i 2021 sammen med 5 andre fra Outsite.dk og siden i efteråret 2014 som ekspeditionsleder i et nyt forsøg på at lokalisere Joey. Når jeg er ude i naturen, nyder jeg hvert et skridt, og jeg knokler ikke for at nå fra A til B. Jeg tager altid billeder og film fra mine ture, men når jeg er guide, er min prioritet dig og din turoplevelse.

Jeg har arbejdet i mediebranchen i mange år. Jeg var 5 år i DR, hvor jeg havde med web og TV at gøre som producer, fotograf og meget mere. Jeg har også arbejdet med radio og en ungdoms TV-station. I dag er jeg chefredaktør på Magasinet Outsite, der er vores gratis magasin. Jeg filmer en masse og står bl.a også for Outsites videokanal på Youtube

Vh Christian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 8 måneder siden #30738 af OleKri
Besvaret af OleKri på emne Turleder Christian Milbo
Hej Christian

Hvad er forskellen på de to Raslågen vandreture i februar? Den ene er med Jan og den anden er med dig, men uden turleder?

Mere
5 år 8 måneder siden #30739 af Milho
Besvaret af Milho på emne Turleder Christian Milbo
Hej Ole,
Jeg forstår forvirringen :)
Vi har forskellige typer ture. Jans er med turleder, hvor dit niveau er ligegyldigt. Her sørger Jan for rute, navigering, sender materiale, hjælper deltagere med spørgsmål osv.
Min vintertur er en fællestur. Dvs. at deltagere skal være selvkørende, kunne navigere osv. Især vinterturen som fællestur er speciel. Der bliver som regel ændret på ruten undervejs og hvis en deltager foreslår noget sjovt, så gør vi det :)
Sagt på en anden måde: fællesture er uden turleder og deltagere skal ikke forvente den store hjælp, går de forkert er det deres eget problem osv.

Vh Christian

Mere
5 år 7 måneder siden #30982 af OleKri
Besvaret af OleKri på emne Turleder Christian Milbo
Hej Christian.

Jeg har et forslag til en tur. Kan du ringe til mig?

Dbh, Ole (OleKri)

Mere
5 år 7 måneder siden #30986 af Birke1234@hotmail.com
Hej
Jeg er tilmeldt Fællesturen i Sverige i næste weekend.
Hvornår kommer der yderligere info. Om hvor vi skal mødes osv.

Mere
5 år 2 måneder siden #31773 af Pole
Besvaret af Pole på emne Turleder Christian Milbo
Hej Christian! Jeg vil gerne tilmelde mig tur 115 Skåneleden d. 5. oktober. Men maskineriet kræver kr. 625.- men jeg er jo medlem, godt nok udløber mit medlemsskab d. 30. sept. 2018 og så bliver det jo selvfølgelig fornyet. Er det dette der har en indvirkning? Og hvad er det der kr. 25.- for noget lige pludselig? God dag, Ole/Pole ;D Vi ses derude...

Tid til at oprette siden: 0.252 sekunder