Slik på vandreturen

Mere
9 år 3 måneder siden #19206 af Milho
Slik på vandreturen blev oprettet af Milho

Jeg tager næsten altid noget slik med på vandreturen. Det er ikke sikkert, det bliver spist, og mange gange tager jeg alt for meget med. De gange, jeg har glemt det, har jeg stået og kigget på andres chokolade og suget næring til mig på afstand. For nyligt kom jeg dog til at tænke over det, jeg slæber med. Krister (Outsite bruger) har jeg været på tur med nogle gange, senest på en vintertur, hvor turen gik til Sydsverige på Outsites årlige vintervandretur om søen Raslången. Krister har næsten altid en pose "Spejlæg" fra Haribo med, og valget af lige netop dem er der nok en grund til. Men hvad slæber du med?

slik på vandretur

Læs mere...

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Pihlen, Kaj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 3 måneder siden #19207 af morten
Besvaret af morten på emne Slik på vandreturen
Der er omtrent 40 - 50% mere energi i chokoladen end i vingummispejlæggene.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Kaj

Mere
9 år 3 måneder siden - 9 år 3 måneder siden #19208 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Slik på vandreturen
Hvad er pulverskumfiduser? Det Marshmallow fluff på billedet er i hvert fald ikke pulver, men en semiflydende masse til at smøre på ting.

Med hensyn til "letvægtsslik" så er Marabou chokoladen, den ting der har den absolut højeste energidensitet på dit billede. Marabou= 550 kcal/per 100g og de andre ting ligger ca. omkring 350 kcal/per 100g. Og hvis man så tæller den tunge indpakning af marsmallow fluff med bliver den absolut den tungeste. Du får selvfølgelig ikke lige så mange "mundfulde" med chokoladen, men du skal slæbe langt mindre med i vægt for at opnå dit energibehov.

Med hensyn til frysetørret slik, så findes det allerede, f.eks. i form af frysetørrede is: www.coolstuff.dk/Rummad

Personligt har jeg en blanding af nødder, hjemmetørrede frugter og chokolade med på tur, og så er jeg begyndt at have færdiglavede belgiske vafler fra Lidl med. De smager udmærket kolde og har en høj energidensitet.

b
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved stokrenden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Kaj

Mere
9 år 3 måneder siden #19209 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Slik på vandreturen
havde stor glæde af hjememlavede saltede mandler, mixet med ristede solsikkekerner og rosiner...sådan en lille pose hver dag gør underværker. derudover er mørk chokolade jo altid hurtig energi.
En anden lille historie fra engang for mange år siden, hvor jeg var med Slædepatruljen Sirius....havde vi været afsted ca 2 måneder. Så pludselig en aften står min makker nærmest på hovedet nede i sin sovepose, dukker op med et bredt smil på læben, og vifter med en pose Haribo Piratos ..... nøøøj, det var stort. Vi talte dem alle sammen, og fandt ud af, at vi kunne tillade os at få en halv piratos hver aften, resten af vejen hjem... :-) Jeg gjorde naturligvis det samme året efter overfor min nye makker, han skulle ikke snydes for den oplevelse.

Venlig hilsen
Kaj
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, gronlund

Mere
9 år 3 måneder siden #19210 af NOB
Besvaret af NOB på emne Slik på vandreturen
Snickers

Nuff said :-)

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Georas, Kaj

Mere
9 år 3 måneder siden #19214 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Slik på vandreturen
Vafflerne fra Lidl har også den fordel at de kan bruges som pude/liggeunderlag ;)

Jeg har mast en pakke fuldstændig flad, og de rejste sig et par minutter efter. Så man kan tage vaffler med i stedet for et Thermarest Z-lite :P

b
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Ennamaria, Kaj

Tid til at oprette siden: 0.193 sekunder