Kelly Kettle

Mere
8 år 6 måneder siden #19620 af Milho
Kelly Kettle blev oprettet af Milho

Kelly Kettle er et sjovt og anderledes stykke kogegrej. Den irske opfindelse er godt tænkt og meget effektiv når der er gang i bålet og Kelly Kettle koger vandet på ingen tid. Den er hyggelig at betjene og den findes i forskellige størrelser samt i aluminium eller rustfri stål. du kan også lave mad og bruge Hobo Stove eller grydeholderen. Alt i alt et stykke gennemtænkt grej der har sin helt egen fanskare.

Kelly Kettle

Se videoen med Kelly Kettle her:

Læs mere...

Vh Christian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 6 måneder siden #19621 af Panie
Besvaret af Panie på emne Kelly Kettle
Jeg er stor tilhænger af KKén. Ingen gas, ingen sprit,bensin el. lign men bare bruge småpinde,kogler, kvas fra skovbunden. Den er hurtig til at koge vand, det med at sætte grydeholderen i og gryde på toppen er så som så synes jeg da det er svært at lave nogen form for mad på så kort tid som det tager at koge vandet. Men når så kedlen tages af sættes hobo stove´n på, så kan der laves mad. Det går ikke så hurtigt som på gas men hvis nu hyggen puttes oveni vinder KKén suverænt (efter min mening) Men som alt mulig andet er det vel hver ting til sin tid, kunne forestille mig at der på højfjeldet ikke er så mange pinde/kogler. Har også hørt at der kan fyres med kamellort i den ! Se så for man jo også pirret næsen lidt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho

Mere
8 år 6 måneder siden #19632 af Milho
Besvaret af Milho på emne Kelly Kettle
I følge Kelly Kettle selv, vinder den på vægt ved en 14 dages tur, fordi gasdåserne vejer og koster, altså:

Kelly Kettle vægt = x.
Brænder med gas til 14 dage = xx.

Brændsel til KK = 0 kr.
Brændsel til gasbrænder = mange kr.

www.kellykettle.com/kelly-kettle-jetboil

Det er dog voldsomt meget gas til 14 dage vil jeg mene ;)

4 oz = 114 g.
56 oz = 1587 g.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Panie

Mere
8 år 6 måneder siden #19633 af Panie
Besvaret af Panie på emne Kelly Kettle
Ja,det lyder lidt voldsomt. Kan være bekymret for åben ild og så meget gas !! Så kan man da næsten flyve hjem på gassen i nødstilfælde !!
Nu er det vel også en Irer der har regnet den ud, ha-ha

Mere
8 år 6 måneder siden #19642 af Outdoorfreak.dk
Besvaret af Outdoorfreak.dk på emne Kelly Kettle
KK'en er på manga måder FANTASTISK og koger vand på Jetboiltid når træet er tørt MEN skal man lave mad på den så er det sæt med potstand som kan sættes på toppen på ingen måde egnet. Skal man lave mad så er hobo delen pengene værd at investere i .....og når snakken kommer på gruder som også er tilkøb så er den mindste models gryder ikke egnet til mad,der er alt for lille volume. derimod er gryderne til mellem og stor model(samme str) egnet og med hobo delen så er du rigtig godt kørende.
Skal man investere så vil jeg købe den rustfri model og lade alu modellen stå af flere grunde,alu modellerne har tildens til at blive utætte med tiden i samlingen i bunden og så tåler den IKKE at koge tør eller man glemmer at komme vand i den så holder den ikke ret længe over flammerne.
Så er der lige det med at man helt logisk vil tage ved håndtaget for at fjerne den fra flammerne og det føre jo hånden over "skorstenen" hvor der står en "jetflamme" ...det kræver en lidt anden og "ulogisk" måde at fjerne den fra flammerne.
Specielt hvis vi snakker børn der håndtere den...(og mig) ;-)

Just add nature and life.
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Panie

Tid til at oprette siden: 0.253 sekunder