Ting du kan bruge en colaflaske til

Mere
8 år 6 måneder siden #19791 af Milho

En simpel lille dims du kan tage med i lommen. Den vejer ikke noget, fylder ikke så meget, men den har mange funktioner. Jeg taler selvfølgelig om sodavandsflasken af plastik. Jeg kan huske, at vi havde et bad til spejder, hvor man lagde nogle rør under bålet og på den måde kunne få varmt vand til et bad. Vi lavede en brainstorm på andre måder at lave bad på, og colaflasken kom op. Forleden talte jeg med en nybegynder om, hvordan man tog bad på vandreture. Det inspirerede til denne artikel, og så kommer der også en med "rigtige". Men der måtte jo være ting man kunne lave af colaflasker...

colaflaske genbrug

Læs mere...

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Ennamaria

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Lars Nyhuus Henriksen
  • Gæst
  • Gæst
8 år 6 måneder siden #19792 af Lars Nyhuus Henriksen
Besvaret af Lars Nyhuus Henriksen på emne Ting du kan bruge en colaflaske til
Plejer at bruge colaflasker til madolie og flydende sæbe på tur. Låget holdet nemlig bedre end den oprindelige emballage.

Mere
8 år 6 måneder siden #19800 af Outdoorfreak.dk
Den kan bruges til feks tragt til at fylde vandblære med lille hul,som læskærm til fyrfadslys,beholder til feks frossen sovs til turen,smid varm vand i den og en sok over så er det en varmedynk i soveposen.
Bruger selv flasker til løse ris beholder eller til pasta. Har mærket flasken med noget tush så jeg ved hvor meget/lidt en dl ris er når der skal laves potioner. og med en håndfuld sand og lidt ståltråd har du en lille fyrfadslys lanterne(hvis man er lidt fiks) og som "brændslukker" når man laver mad i apsis,3-4 små huller og vand i flasken så har du til at spraye vand på et evt uheld,det kan begrænse skaderne eller give dig eksrta sekunder til at komme ud...... bare for at nævne nogle få :-)

Just add nature and life.
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Ennamaria

Mere
8 år 6 måneder siden #19801 af Milho
Man må da også kunne lave en vindskærm til brænderen :) til tegnebordet igen :)

Vh Christian

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
8 år 6 måneder siden #19802 af Pihlen
Man kan også bruge den til at koge vand i. (nok ikke super sundt, men kan bruges i nød)

Mvh. Brian
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho

Mere
8 år 6 måneder siden - 8 år 6 måneder siden #19803 af Milho
Okay okay, så kan man også starte bål med den, det er sikkert heller ikke så let som det ser ud.

Vh Christian
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Milho.

Tid til at oprette siden: 0.246 sekunder