Ekstrem vandretur på 8250 km.
En septemberdag i 2013 blev et vendepunkt i mit liv. Den moderne sygdom stress ramte også mig med en følelse af at være udbrændt, og som bestemt ikke gjorde hverdagen lettere.
Gode råd fra familie og læge førte til at jeg stod af karriereræset, og i stedet rettede fokus mod noget andet. Som lægen sagde, så burde jeg bruge noget mere tid på dét, der får mig til at slappe af, dét der gør mig glad indeni.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tak for fin beskrivelse af et spændende projekt. Hvem der bare var stresset, udbrændt og single...

Nej, spøg til side, jeg kan godt blive lidt misundelig på din vandreplan, sikke mange oplevelser der venter forude

Selvom du er langt med planerne, og har fundet meget udstyr, og er klar med en ruteplan gennem Norge, vil jeg alligevel tillade mig at komme med et par indvendinger/forslag/gode ideer:
Hvis det var mig der skulle gå så langt, ville jeg helt klart gå med så let rygsæk som muligt, og benytte vandrestave. Jeg har prøvet at gå langs asfalterede veje i Sydeuropa, og det er ikke morsomt. Der er et notorisk fravær af cykelstier, og bilisterne har altid lidt for travlt. Det er med andre ord farligt at følge vejen mange steder, specielt i Sydeuropa ( jeg er gift med spansk kvinde, og har gået meget specielt i Spanien, så det er ikke bare noget jeg går og tror. Italienerne er - i følge min kone - endnu værre bilister end spanierne!)
Jeg tror desuden din cykelanhænger kommer til at gnave og genere op og ned ad bakkerne, og så kan du jo slet ikke gå på nogen af de mange flotte steder væk fra vejen, ned gennem Europa, med sådan en stor vogn?
Og så kan jeg forstå at du vil følge asfalteret vej gennem hele Norge? Hvorfor ikke benytte nogen af de talrige vandrestier i stedet? E6 er en flot tur det meste af vejen fra Nordkap til Oslo, men helt ærligt, jeg synes det er synd at vandre Norge sådan. På vandrestierne behøver man ikke være hverken kort ekspert eller fjeldbums for at klare sig, der er mulighed for at slå følge med andre, overnatte i hytte en gang imellem osv.
Og så skriver du ca. 45 kg. oppakning? Det lyder af meget synes jeg, specielt hvis du har 300.000 kr. kontant til mad og overnatning undervejs...
Jeg håber ikke du opfatter ovenstående som alt for hård kritik af dine planer, sådan er det i hvert fald ikke ment. Men skal man bruge over et år af sit liv på noget, skal det jo helst være noget så godt som muligt.
De bedste hilsner
Rasmus
Nina
Spændende med et indblik i dine planer for turen.
Jeg har et par spørgsmål som du måske vil svare på.
300.000 lyder af meget synes jeg. Hvor meget du har budgetteret med pr. dag?
Hvad er din plan for overnatning under vejs?
Hvor lang er din daglige distance?
Tak for en fin let læselig første artikel. Dem glæder jeg mig til at læse flere af.
mvh
Charlie
Med venlig hilsen
Charlie Uldahl Christensen
www.walkingforwater.dk
charlieuc@live.dk
+50737984
Venlig hilsen Leif Ude
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333