Brunton Heavy Metal 5500
Test af Brunton powerbank der bare holder
Skal man have strøm til mobilen derude i naturen så er der masser af powerbanks, solceller og endda hydrogen og meget meget andet man kan tage med. Men det store spørgsmål der hele tiden debateres er: hvad er bedst?
Vi har prøvet det meste, men der er ingen powerbank der overbeviser mere end Brunton Heavy Metal.
Vh Christian
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- stokrenden
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 226
Jeg har en to år gammel Anker Astro 2nd gen 9000 som jeg ikke har behandlet særlig godt, den har været udsat for både bidende frost og ekstrem varme. Den har de sidste 3 måneder ligget fuldt opladt så jeg tænkte at jeg lige ville lave en hurtigt test for at sammenligne den med Brunton enheden.
Jeg opladte min Sony Xperia Z1 compact 2,21 gange (5083mAh)
Enheden er opgivet til at have 9000 mAh den kunne altså som to år gammel levere ca. 56,5% af det den er opgivet til hvilket er ganske fornuftigt, når man tager i betragtning at den er blevet mishandlet og har ligget stille de sidste 3 måneder.
Til sammenligning gav Brunton batteriet i testen 2,24 Iphone 5 opladninger (3136mAh) hvilket er 57% af det Brunton angiver på pakken.
Mit Anker batteri koster omkring 200kr Brunton batteriet koster 600kr. (Kan dog fås til 359kr på tilbud)
Anker batteriet vejer 230 gram(inkl ledning og pose) hvilket er ca. 22 mAh per gram.
Brunton batteriet vejer 247 gram, hvilket kun er 12,7 mAh per gram.
Jeg synes heller ikke at det er betryggende at Brunton batteriet pludselig kan dø, og kun kan bringes tilbage til livet Vha. en computer.
b

Vi har en Brunton Restore solcelleoplader/powerpack.
den er vejet på køkkenvægten til 240 gram, og gav strøm
til mobil, kamera og gopro kamera i en hel måned. Opladetid til 100 % fra totalt fladt batteri er ca 12 timer hængende på rygsækken.
Kan anbefales herfra.
Venlig hilsen
Kaj
Jeg synes egentlig også at den er noget højt prissat!

Ellers virker den ganske fin, hvis bare den kostede mindre.
Flere andre powerbanks kan jo det samme, med gode kvalitets-batterier, -elektronik og effektivitet. Dog med mindre garanti og robust hed. Men det er vel også begrænset hvad man udsætter en powerbank for?

Alle powerbanks af god kvalitet ligger omkring de 70-80% i effektivitet når man oplader en smartphone.
(omformning af spændingen fra powerbankens batteri til usb og viseversa på smartphonen, som ommsættes til varmetab!!)
Dette glemmer de fleste at tage højde for!

Mvh. Brian
Det er svært for mig at sammenligne de to, for umiddelbart virker 40% tab af 9000 mAh som ret meget og jeg kender heller ikke din mobil, dets batteri osv.
Anbefalinger/test er altid meget velkommen, så det kunne da være interessant at se nogle fra dig også?
@Kaj, alle er velkommen til at lægge tests op, så hvis du har erfaringer med solceller, så ville det være fedt at høre om?

@Brian, der er stor forskel. På en vintertur oplevede jeg en powerbank der ikke virkede p.g.a kulde. En anden havde batteriet tabt 33 % før jeg nåede at tage den op af rygsækken

Vh Christian
Du har måske ret mht kuldepåvirkning.
Jeg har kun prøvet én af mine powerbanks i minus grader, omkring -7, der virkede den fint til én opladning. Har ikke prøvet med flere opladninger for at teste den fulde kapacitet i frost vejr.
Så jeg kan selvfølgelig ikke svare på hvordan kapacitet er i stuetemperatur vs frostvejr.
Men generalt er det jo kvaliteten af batteriet i powerbank'en der afgøres hvordan den virker i kulde.
Så hvis det er batteri celler af god kvalitet så virker de i let frostvejr. Og ja det er jo svært at påvise da de er pakket ind i powerbank'en! Men nogle powerbank opgiver batteri producent og så kan man jo få efter det.
Men enig i at det er ret besværligt at finde ud af.
Det er nemmere at købe en model som er testet i frostvejr.
Som fx din Brunton

Mvh. Brian
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333