Brunton Heavy Metal 5500

Mere
7 år 11 måneder siden #22848 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Brunton Heavy Metal 5500

Milho skrev: @Stokrenden, såvidt jeg kan se på producentens hjemmeside vejer batteriet nogenlunde det samme som Bruntons - altså 250g

De 230g er det min enhed vejer inkl. ledning og opbevaringspose (batteriet vejer 218g)

Milho skrev: Det er svært for mig at sammenligne de to, for umiddelbart virker 40% tab af 9000 mAh som ret meget og jeg kender heller ikke din mobil, dets batteri osv.

"Tabet", er procentvis ca. det samme på Brunton enheden i testen, og Anker batteriet. Et tab på 40% er et tab på 40%. Anker enheden har stadig en væsentlig større batterikapacitet end Brunton enheden og så til en lavere vægt.

Med hensyn til Lithium batterier og kulde, så skal man ALDRIG bruge powerbanken når den er frossen eller kold. Den afgiver bedst sin energi ved stuetemperatur. Man kan sagtens opbevare den i frost uden at den mister energi, men sørg for at batteriet er varmet op igen inden det bliver brugt til at lade noget op. Sørg for at både powerbanken og den ting du lader op er ca. 20 grader varme under opladningen. Smid dem f.eks. ind i jakken i en times tid, og begynd så opladningen.

b

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 11 måneder siden #22849 af Milho
Besvaret af Milho på emne Brunton Heavy Metal 5500
Jeg er helt med på hvad % er :) Min pointe er at der trods samme procentsats er stor forskel på udgangspunktet. Tab på 40% af 9000 kr. eller 5500 kr. - så tager jeg tabet på de 5500 kr. :)

Ligegyldigt hvad, er det ikke for at sige hvad der er bedst, for som skrevet har jeg ingen chance for at teste det ud fra tallene. Dog ganske interessant hvis vi havde en aftale med producenten (Anker?) samt ens enheder at lade.

Vh Christian

Mere
7 år 10 måneder siden #22899 af Pelle2415
Besvaret af Pelle2415 på emne Brunton Heavy Metal 5500
Lige til info, hvis jeg lader min tlf. (iPhone 4) inden den når under 50 % så får jeg mere kraft ud af powerbanken (gælder alle dem jeg har)...!!!
Vær at tænke på hvis man er væk fra nettet lidt længere end bare en weekend...

Get out!!!
Nature's calling for You!!!
Hugs and Shalom!!!
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho

Mere
7 år 6 måneder siden #24721 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Brunton Heavy Metal 5500

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Mere
7 år 2 måneder siden #25999 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Brunton Heavy Metal 5500
JEG FORTRYDER KØBET af min Brunton Heavy Metal 5500 :angry:

Spejdergear skriver på deres hjemmeside:
"Genial lille hjælper
Kender du det? - Du er på vej ud af døren om morgenen, griber telefonen og opdager til din skræk at den næsten er løbet tør for batteri, fordi du har glemt at sætte den i opladeren...
Med Brunton Heavy Metal 5500 genopladeligt batteri har du til 5 fulde opladninger af din telefon. Og med en størrelse der er lille nok til at være i enhver taske eller rygsæk."

Jeg ladede den fuldt op inden min fjeldtur, og opladede så min mobil fra 50 %. Fint.
Så ladeden jeg den op igen fra 20%- fint.
MEN - herefter var Brunton død.

Det samme skete for min svigerinde, som samtidtigt købte samme model.

Det er da for ringe!
Når jeg tænker på, at jeg har to små, lette og billige opladere, som klarer tilsammen 3 opladninger fra 20%, og hvis eneste problem er, at de aflader i koldt vejr, så synes jeg, jeg har gjort et rigtigt dårligt køb :S

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Mere
7 år 2 måneder siden #26004 af TheMoose
Besvaret af TheMoose på emne Brunton Heavy Metal 5500
Min Brunton 5500 er jeg egentlig meget tilfreds med.. Hvis bare telefonen ikke bliver drænet fuldstændig før opladning, og den ligeledes bliver sat på fly-funtion under opladning, så spiller det sgu udemærket..

Tid til at oprette siden: 0.214 sekunder