Sierra Designs soveposer

Mere
8 år 7 måneder siden #22876 af LarsM
Besvaret af LarsM på emne Sierra Designs soveposer
Jeg sover altid halvt på siden halvt på maven. Jeg foretrækker at have armene inde i soveposen og at kunne vende mig inde i soveposen, uden at den følger med rundt, d.v.s. at den side, der er tænkt at skulle vende ned mod underlaget, også altid gør det i praksis. Det kan ikke fungere, hvis jeg snører hætten på en mumiesovepose. De sidste 35 år har jeg brugt mumiesoveposer, fordi det har været, hvad man kunne få, men jeg har aldrig snøret hætten til - heller ikke om vinteren. Så har jeg taget en hue på og måttet leve med et lidt større varmetab p.g.a. at soveposen aldrig bliver lukket helt til, som det er tænkt fra producentens side. Det har for så vidt fungeret OK, og lige nu hopper jeg nok ikke på nogen ny vogn, men det er da interessant at se, at der udvikles helt nye typer soveposer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 7 måneder siden #22877 af Milho
Besvaret af Milho på emne Sierra Designs soveposer

Bak69 skrev: Virker mystisk at temp. på kvindesoveposen er lavere end på den til mænd, det plejer at være omvendt...

Tænker ellers at systemet ser spændende ud.
Er det en du skal teste Christian?

Det er meget normalt at deciderede kvindeposer er lavet til koldere temperaturer. Som jeg hører fra soveposebranchen, så fryser kvinder mere end mænd. Dog er kuldefølelsen selvfølgelig individuel.

Vi har en masse samarbejdspartnere, men Sierra Designs er ikke en af dem. Denne artikel er skrevet af nysgerrighed og for evt. at inspirere.
Jeg gad godt at teste Backcountry Bed, men jeg har ingen planer om det endnu.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Bak69

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.148 sekunder