3-lags-princippet

Mere
8 år 6 måneder siden #23618 af Otto
Besvaret af Otto på emne 3-lags-princippet
Jeg håper det ikke blir dobbelpostet nå, men mitt innlegg ble bare borte.
@Kai: Noen mener det lukter litt mere enn ull, andre ikke. Kona er svært rask å fortelle meg hvis det lukter svette, men det skjer ikke oftere når jeg bare bruker BST i forhold til ull. Selv når vi er på lange turer så har jeg bare med et ekstra skift. Det går så raskt å skylle opp Brunje netting, og den tørker jo på kort tid også.

@Ljunggren: Det forbauser meg at du bruker bomull under skalplagget. For meg er det kun til utterplagg jeg har bomull, de gamle bomulls-anorakkene var like gode som dagens skalplagg utenom i striregn. Jeg synes bomull blir fort våt og kald, og så tørker det langsomt. Men siden du ikke svetter så fungerer det jo for deg.
Otto

Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj, Pelle2415

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 6 måneder siden #23620 af D31
Besvaret af D31 på emne 3-lags-princippet

Gurli skrev: Selvfølgelig betyder vægt og volumen noget.
Min fiberjakke kan pakkes sammen i den ene lomme (dvs fylder ikke ret meget) og vægten er mindre end en fleece.

Sådan en bruger jeg også, den fungerer også ganske udemærket som hovedpude om natten :)

Vh Nikolai

Mere
8 år 6 måneder siden #23624 af Otto
Besvaret af Otto på emne 3-lags-princippet
Ja siden du er allergisk for ull Ljunggren ville i alle fall jeg prøvd noen Brynje Super Thermo plagg. De finner du på nettet, og de er ikke billige. Men som sagt de rimeligste plagg jeg har siden jeg bruker dem daglig og de slites ikke.

Jeg foretrekker skjorter uten hals, den typen med BST har med glidelås synes jeg blir for tykk i halsen for meg. Trenger jeg noe i halsen tar jeg bare en Buff eller lignende.

Min siste bestilling til Brynje var de nye lange undertøyet som har fått gylf. Det var julegave fra meg til meg ;) De er utmerket, og i daglig bruk allerede.
Otto

Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren

Mere
8 år 6 måneder siden #23625 af Milho
Besvaret af Milho på emne 3-lags-princippet
Det siger sig selv at en netundertrøje er mere åndbar end andet (den er jo gennemhullet :woohoo: ). Hvis den samtidig også er isolerende så er det da et fint alternativ.

Isoleringen vil sikkert virke hvis andet lag sidder tæt og dermed skaber stillestående luft i nettet.
Man burde jo lave en test, da det er spændende. Jeg ved bare ikke hvor god dokumentationen bliver...

Vh Christian

Mere
8 år 5 måneder siden #23962 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne 3-lags-princippet
Jeg måtte lige afprøve Brynje, så jeg bestilte en T-shirt, og, modtog den i går.
Allerede inden jeg tog i løbeklub, havde jeg det varmere end normalt. Udenpå Brynje T-shirten havde jeg en merino langærmet T-shirt og yderst en fleecejakke.

Efter løbeturen (11 km) blev jeg ikke klam og kold inderst mod huden.....der er plads til stillestående luft, og, det FUNGERER helt fantastisk godt. Min længærmede T-shirt var plaskvåd, men, jeg fik ikke den ubehagelige klam/kolde fornemmelse man ellers ofte får, når man står stille. Jeg giver Otto ret....der findes andet, som også fungerer, end merinould som inderste lag. Jeg er hermed svoren Brynje-fan... :) :) :)

Venlig hilsen
Kaj
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho

Mere
8 år 5 måneder siden #23965 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne 3-lags-princippet
!!! jeg ved ikke hvilke sider du besøger på nettet Christian, men, efter billedet af netundertøjet, så har jeg måske en forestilling om det......!!! :-)

Venlig hilsen
Kaj

Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder