3-lags-princippet

Mere
8 år 5 måneder siden #24042 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne 3-lags-princippet
Og, sådan kan en tråd løbe helt af sporet... :)

Venlig hilsen
Kaj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #24044 af Otto
Besvaret af Otto på emne 3-lags-princippet

Kaj skrev: Jeg måtte lige afprøve Brynje, så jeg bestilte en T-shirt, og, modtog den i går.
Allerede inden jeg tog i løbeklub, havde jeg det varmere end normalt. Udenpå Brynje T-shirten havde jeg en merino langærmet T-shirt og yderst en fleecejakke.

Efter løbeturen (11 km) blev jeg ikke klam og kold inderst mod huden.....der er plads til stillestående luft, og, det FUNGERER helt fantastisk godt. Min længærmede T-shirt var plaskvåd, men, jeg fik ikke den ubehagelige klam/kolde fornemmelse man ellers ofte får, når man står stille. Jeg giver Otto ret....der findes andet, som også fungerer, end merinould som inderste lag. Jeg er hermed svoren Brynje-fan... :) :) :)

Takk skal du ha Kaj, det er akkurat slik jeg også opplever det.

Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj

Mere
8 år 5 måneder siden #24049 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne 3-lags-princippet
Det lyder som noget, jeg må prøve :)

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Mere
8 år 5 måneder siden #24100 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne 3-lags-princippet
Må i øvrigt fraråde snaps mod kulde. Det virker nemlig stik modsat...hvor kroppens naturlige funktion er, at lukke af for blodtilførslen til "ekstremiteterne" arme og ben, og fokusere på ilt og varme til hjernen (den vigtige del af kroppen) så vil alkohol få blodet til at strømme, og hurtigere få kroppen i hypotermi (generel nedkøling, som er livsfarlig) Så derfor....gem snapsen, eller, hvilken som helst anden spiritus til du/i er i sikker havn rent varmemæssigt.
Ovennævnte er lektion 1 i arktisk overlevelse, fra Slædepatruljen Sirius forskole. :)

Venlig hilsen
Kaj

Mere
8 år 2 uger siden #25887 af Fri, Luft og Liv
Besvaret af Fri, Luft og Liv på emne 3-lags-princippet
Det er noget opreklameret fis, det lyder flot, fint, professionelt og logisk, men er ikke helt enig.

Engang kunne man købe en jakke der havde alle funktionerne, kraftig, slidstærk, åndbar, vandtæt, foret og så var der faktisk design over.
I dag kan man få lov at købe en flad skaldfis, design er en by i Rusland og man skal ikke gå sømmene efter. Jamen det så smart, så først skald og så 10 lag under, så kan man hele tiden skifte. NOT, det er smart for butikkerne der så kan sælge en tynd skaldfus til sindsyg overpris samtidig med at man skal købe et have af ekstra lag ved siden af. Det siger alle eksperterne er så smart, okay er det dem der tillige ejer butikkerne?
Teoretisk lyder det hele så rigtigt, men i praksis er jeg ikke enig.
Færre stumper i en er bedre for mig. Er jeg den eneste?

Det ender med at man snart skal købe for, bag og venstre og højre ærmet særskilt, for hvis solen pludselig skinner fra den ene side, kan man jo lige tage det ene ærme af, smart, især hvis ét ærme så koster det samme som en hel jakke gjorde før ....

Mere
8 år 2 uger siden #25889 af Fri, Luft og Liv
Besvaret af Fri, Luft og Liv på emne 3-lags-princippet
Uld er normalt temmelig holdbart, hvad gør du ved det ???

Tid til at oprette siden: 0.179 sekunder