Trail running 425 km på Nordkalottleden og Kungsleden

Mere
7 år 9 måneder siden #24373 af Mette

Interessen for at trailløb er voksende i disse år og her er mulighederne i Sverige og Norge helt suveræne, fordi man kan løbe mellem hytter. Med ganske let oppakning kan man komme langt i den skønne fjeldverden og få nogle unikke oplevelser på kortere tid end ved vandring. Jeg har vandret svensk Lapland tyndt siden jeg var 4 år og det er blevet til mange både sommer- og vinterture i Sarek, Padjelanta og Kebnekaiseområdet, men de seneste år er det blevet til flere ture i løbesko i fjeldet. Her er lidt om min seneste løbetur på Nordkalottleden og Kungsleden.

trail running kungsleden og nordkalottleden

Læs mere...
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Terje, NinaH, JCV

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 9 måneder siden #24374 af Georas
Hej Mette
Tak for fin beretning om dit løbeeventyr. I filmen får man indtrykket af, at du blev hentet ud med helikopter på grund af skader, og i den forbindelse er jeg lidt nysgerrig.
Brugte du din spot til at tilkalde hjælp, og hvis ja, hvor lang tid gik der før hjælpen kom frem?

De bedste hilsner
Rasmus

Mere
7 år 9 måneder siden #24375 af Mette
Hej!
Jeg valgte ikke at bruge spotten, idet jeg kunne tage mig frem til der var dækning på mobil igen. Det er der ved Västerfjäll som er et lille sameviste.
Jeg ringede selv efter en helikopter, da jeg ikke mente det var fornuftigt at løbe videre i denne omgang. Ingen dramatik. Stille og roligt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Georas

Mere
7 år 9 måneder siden #24386 af NinaH
Meget inspirerende artikel Mette, tusind tak fordi du deler oplevelsen.

Jeg kunne ikke finde startvægten på din rygsæk? På din (også inspirerende) blog, fandt jeg et billede af rygsækken på vægten, men jeg kunne ikke tyde hvad der stod på vægten :lol:

Nina

Mere
7 år 9 måneder siden #24387 af Mette
Hej! Startvægt var 11-12 kg. Ca 0,5 kg mad om dagen. Når jeg ellers har været på løbetur mellem hytter har jeg 5 kg.
Følgende bruger(e) sagde tak: NinaH

Mere
7 år 9 måneder siden #24388 af NinaH
Bortset fra andre støvler/sko, er der så nogen forskel på hvad du har med kontra enal. vandretur? Jeg tænker at du jo stadig skal bruge telt, sovepose, brænder o.l.?

Har du nogle planer for sommerens tur?

Nina

Tid til at oprette siden: 0.319 sekunder