Forberedelse til Vandretur På West Highland Way

Mere
7 år 2 måneder siden #25927 af Søgaard

West Highland Way

Efter flere år med Laplandsture stod en vandretur på West Highland Way på programmet i foråret 2016. Min kæreste Helle og jeg havde en en fantastisk tur, som vi vil anbefale til alle og enhver. I artiklen her kan du læse om vores planlægning, vandreturen og dens højdepunkter. vandretur west highland way

Læs mere...

Vh Søgaard
Følgende bruger(e) sagde tak: Georas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #25928 af Panie
Spændende læsning, glæder mig til mere.
Hvis nu man vil vælge at telte i stedet ville det så være muligt. Jeg tænker på om man godt må, alá allamandsretten ?
Og blev i helt forskånet for mødet med midges ?

Mere
7 år 2 måneder siden #25943 af Søgaard
Skotland har en Outdoor access code, der i stor udstrækning svarer til den svenske. Der er dog begrænsninger langs Loch Lomond. I en afsluttende del af artiklerne er der en liste med links, men kig nærmere på denne side www.outdooraccess-scotland.com/Practical-guide/public/camping
Vi mødte IKKE EN ENESTE midge undervejs. Jeg tænker, at det kølige vejr har gjort sit til det.

Vh Søgaard
Følgende bruger(e) sagde tak: Panie

Mere
7 år 2 måneder siden #25944 af Milho
Tak for artiklen Thomas. Nu har jeg jo snydt lidt i forvejen, da jeg har lagt artiklerne på Outsite. Derfor vil jeg gerne anbefale at holde øje med Outsite de næste 3 lørdage, da der virkelig er god læsning.

Du skriver at turen kostede ca. halvdelen af hvad andre turudbyderede kunne klare. Det er jo ret mange penge at spare. Da mange dog har stressede hverdage og måske ikke så trænet i planlægningen af vandreture, kan du så give et estimat over hvor lang tid du/I har planlagt?
Jeg kan forstå (og ved) at det tager langt tid at planlægge ture, men 10000 kr. for en vandretur, uden guide (?), på en godt afmærket rute lyder i mine ører som meget...

Vh Christian

Mere
7 år 2 måneder siden #25945 af Søgaard
God pointe: Hvor meget forberedelsesarbejde skal man lægge, hvis man vil spare de 5-10.000 kr., som andre tager mere, end det kostede os.
Et groft estimat: mindst 4-6 aftener med læsning af andres erfaringer, fremfinden af links til fly, bus, tog og overnatningssteder samt korresponderende transportforbindelser.
Hvis man vil afsted i telt, er det betydeligt hurtigere at planlægge. Jeg vil alligevel anbefale, at man starter tidligt med det, for jo tidligere man køber togbilletter, desto billigere får man dem.
Det er klart, at jeg lagde mange timer i planlægningen, lige som man gør ved de fleste ture. Skulle jeg afsted en anden gang, var det langt nemmere.

Vh Søgaard
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho

Mere
7 år 2 måneder siden #25947 af Nora
Altid tage masser af myggebalsam , når du går vandreture i Skotland!

Tid til at oprette siden: 0.232 sekunder