Amok Segl Hængekøje

Mere
7 år 9 måneder siden #26480 af Milho
Amok Segl Hængekøje blev oprettet af Milho

Nyhed 2017: Amok Segl

Meget spændende ny hængekøje fra Amok Equiptment. Segl er en gathered end hængekøje og tiltænkt fastpacking. Amok Segl har det geniale ophæng fra Draumr 3.0 og ellers samme detaljer i høj kvalitet. Segl er dog helt sin egen og vi glæder os til at prøve den.

amok out

Læs mere...

Vh Christian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 9 måneder siden #26481 af Mini
Besvaret af Mini på emne Amok Segl Hængekøje
En meget kryptisk artikel !!!
"Opsætningen er ikke den letteste (tree-hugger og whoopie sling ville nok være lettere) men den er utrolig hurtig og let. " ØØØHHHH, er det ikke lidt selvmodsigende ???
Og med alle de engelske "fagudtryk" i elsker at bruge (og ikke kun i denne artikel), burde i jo snart have en form for ordbog ;-)
Ved godt i nok tænker, endnu en dåååm fynbo. Men jeg er faktisk jævnligt afsted på tur hvor folk siger det samme !!! Så der er flere dåååmme end mig :-D
Keep it simple (engelsk ha ha ha), er en gang imellem godt for forståelsen. Det andet kan jo skræmme nogen væk ved tanken om at blive til grin på en evt kommende tur, med alle de fagudtryk man åbenbart skal kunne for at nyde naturen ;-)
Vi ses derude (eller er det out there??? ;-D )

Greetings Mini :-)

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
7 år 9 måneder siden #26482 af Pihlen
Besvaret af Pihlen på emne Amok Segl Hængekøje
Ja alle de nørdede fagudtryk kan godt tage overhånd. Faktisk alt for ofte.

Der er dog lidt hjælp at hente her:
outsite.org/tips-og-tricks/222-hvad-bety...-ikke-kender#hammock

:)

Mvh. Brian

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
7 år 9 måneder siden #26483 af Pihlen
Besvaret af Pihlen på emne Amok Segl Hængekøje

Mini skrev: En meget kryptisk artikel !!!
"Opsætningen er ikke den letteste (tree-hugger og whoopie sling ville nok være lettere) men den er utrolig hurtig og let. " ØØØHHHH, er det ikke lidt selvmodsigende ???

Jeg tror det der menes er at køjen er nem at sætte op og hurtig at justere. Men opsætnings systemet er ikke så let, altså vægt mæssigt, som andre systemer.

Mvh. Brian

Mere
7 år 9 måneder siden #26484 af Milho
Besvaret af Milho på emne Amok Segl Hængekøje
Vi skriver det ting hedder. Hvis vi kaldte det en kinesisk fingerfælde agtig opsætning, eller opfandt egne ord (klaske slynge, stramme slynge), så ville det selvfølgelig være forvirrende.
Ordbogen som Brian henviser til er netop lavet for at interesserede kan læse om fagudtryk. Jeg skal dog være bedre til at linke til ordbogen.

Vi afholder kurser i friluftsliv og den 23 september et hængekøjekursus. Vi betragter ingen som dumme, men elsker nysgerrige der vil opsøge viden.
Viden er blevet så let tilgængeligt. Det virker dog som om nogle bliver mere og mere passive i videnssøgning. Jeg brugte f.eks. 0,21 sekunder på at finde frem til sider om Whoopie slings...

Det er en ærgerlig tendens at se sig selv som "den dumme" hvis man ikke forstår et ord. Op med hånden manse! Spørg da løs! Vi er alle startet et sted. La' da vær' med at blive hjemme og gå glip af oplevelser på den baggrund. Det er da på ture man lærer. Det samme gælder turlederen, der også lærer hele tiden.

"Har du lært noget nyt i dag?" "Ja!" Godt, så har det været en god dag!".

Tak fordi du bringer det på banen Mini.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Mini

Mere
7 år 9 måneder siden #26493 af Mini
Besvaret af Mini på emne Amok Segl Hængekøje
"Jeg brugte f.eks. 0,21 sekunder" Hvad for en internetforbindelse har du Christian ?? For den er satme hurtig :cheer:
Vil lige sige at jeg anser ikke mig selv som dum og her i mit hjem er Google=GUD ;) Men jeg skrev det ud fra, at jeg synes (os) friluftsfolk har meget med at snakke og skrive i fagudtryk (gåder for andre), og det er faktisk lidt synd for evt vordende friluftsfolk, der jo i vores stræbersamfund hvor alt skal være perfekt, nærmest bliver bange for at tage afsted når nu de ikke kan smide om sig med en masse fagudtryk over bålet :huh:
Og som tidligere skrevet, har jeg hørt det fra flere "nye" og erfarne friluftsfolk. Og det er IKKE kun her på Outsite B)

Tid til at oprette siden: 0.187 sekunder