Multifuel og andre benzinbrændere

Mere
6 år 10 måneder siden #27276 af Milho
Hvad kan multifuel
Vi skal derfor ud på en rejse i...

Det er nu tid til at se på den nok mest advancerede brænder - multifuel. Her skal man ikke bare at dreje på håndtaget og sætte lighteren til. Der skal pumpes, forvarmes og justeres. Man skal også vide, hvilket brændstof multifuelbrænderen passer til og huske at sætte den rigtige dysse på, hvis man skifter brændstof. Men okay, det er heller ikke raketvidenskab - men man kan brænde fingrene.

multifuel og benzinbrændere

Læs Guide til brændere del 1- Wood stove, bushbox samt andet kogegrej til brænde   

Læs guide til brændere del 2 - Spritbrændere og sprittabletter 

Læs mere...

Vh Christian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 10 måneder siden #27277 af MortenA
Fin artikel, når du skriver "benzin" er det så rensebenzin eller kan det også være alm. 95 oktan? Skal man regne med mere snavn i dysen hvis man bruger 95 oktan sammenlignet m. rensebenzin. Jeg har en MSR whisperlite som jeg bruger ekstensivt og kun m. rensebenzin. Men det ville jo nemme det noget hvis man kunne bruge alm. benzin (uden besvær) hvis man er i udlandet.

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
6 år 10 måneder siden #27278 af Pihlen
Rensebenzin er den reneste form for benzin. Det er det de fleste producenter anbefaler (som de kalder white gas).

95 oktan fra en tankstation indeholder både snavs og en masse additiver som er mindre sunde og ikke til gavn for forbrændingen i en multifuelbrænder. Men det kan da sangtens brænde.
Det er jo netop det der er fantastisk ved en sådan brænder, man kan finde brændstof over hele kloden af forskellige slags som den kan brænde! :)

Mvh. Brian

Mere
6 år 10 måneder siden - 6 år 10 måneder siden #27291 af benras
Tak for endnu en god artikel.

Hvad med test af en optimus polaris, som med samme dyse, køre på alle typer brændstof (også gas)

☺☺
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved benras.

Mere
6 år 10 måneder siden #27292 af Milho
Selv tak benras.

Vi har tre brændere der skal testes :) Der er masser at lave.
Men jeg vil da skrive dit forslag på listen!

Vh Christian

Mere
4 år 10 måneder siden #32319 af Brøndum
Milho skriver om Svea 123 R: "Vi er ved at teste den, så følg med på Outsite, så ser du videoen med testen senere."
Hvor meget er senere?
Jeg elsker det her "old-scool" som bare virker :-)

Tid til at oprette siden: 0.230 sekunder