Multifuel og andre benzinbrændere
- Eventyrinorden
-
- Bruger
-
- Friluftslivs entusiast der brænder for lokale eventyr! Følg mig på : www.facebook.com/Eventyrinorden og Instagram: www.instagram.com/Eventyrinorden
Less
Mere
4 år 10 måneder siden #32351
af Eventyrinorden
-Norden er fyldt med eventyr !
www.facebook.com/Eventyrinorden/
Besvaret af Eventyrinorden på emne Multifuel og andre benzinbrændere
jeg har stadig en go vinter test af vinter gas til gode men tænker den skal ha et forsøg denne sæson.
Det kan jo nok hjælpe med dåse på hovede, sådan at det er flydende gas. Men så går der nok mere gas. Men alt er for min del hypotetisk. Problemet er jo sådan set ikke at brænde det af. Men at det som er driv gassen i baldningen ryger ud første og så ikke få de andre gasser med sig da de er kondenserede og ikke fordamper. Vintergassen skulle efter min viden være en anderledese blandning men også være hjulpet på vej af et tværstil gitter inden i dåsen. Som skal være med til at øge fordamnings arealet sådan at de "tungere" gasser også fordamper trods lavere temperatur.
Men der er også forskel op hvilke brænder der i brug, bla nogel af jetboil og MSR reactor, (windburner ?)
Det kan jo nok hjælpe med dåse på hovede, sådan at det er flydende gas. Men så går der nok mere gas. Men alt er for min del hypotetisk. Problemet er jo sådan set ikke at brænde det af. Men at det som er driv gassen i baldningen ryger ud første og så ikke få de andre gasser med sig da de er kondenserede og ikke fordamper. Vintergassen skulle efter min viden være en anderledese blandning men også være hjulpet på vej af et tværstil gitter inden i dåsen. Som skal være med til at øge fordamnings arealet sådan at de "tungere" gasser også fordamper trods lavere temperatur.
Men der er også forskel op hvilke brænder der i brug, bla nogel af jetboil og MSR reactor, (windburner ?)
-Norden er fyldt med eventyr !
www.facebook.com/Eventyrinorden/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tid til at oprette siden: 0.194 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333