Nordisk Lofoten

Mere
7 år 3 måneder siden #28458 af Milho
Nordisk Lofoten blev oprettet af Milho
Nordisk Lofoten Specifikationer
De imponerende specifikationer på Nordisk Lofoten...

Vi har kigget på det nye Lofoten fra Nordisk. Lofoten er verdens nok letteste telt og findes i en 1 og 2 udgave. Vægten kan komme helt ned på 325 gram og bortset fra siddehøjden er der fin plads.

nordisk lofoten

Kig med her i videoen om Lofoten

Læs mere...

Vh Christian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #28459 af Panie
Besvaret af Panie på emne Nordisk Lofoten
Her er to der har købt et Lofoten telt ! :P :woohoo:

"Kom i gang Christian, vi graver en kælder"
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved Panie.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fri, Luft og Liv, Pihlen

Mere
7 år 3 måneder siden #28460 af Panie
Besvaret af Panie på emne Nordisk Lofoten
Helt klart et telt for minimalisten. Prøvede at ligge i det ved messen i Tyskland og der er faktisk fin plads til lille mig. Det eneste jeg tror jeg vil blive ked af er altså højden. At man ikke kan sidde op i det synes jeg ikke om. Men fantastisk at det ikke fylder og vejer mere. :)

Mere
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #28492 af Terje
Besvaret af Terje på emne Nordisk Lofoten
Nordisk Lofoten er bl.a. lavet for at overgå/ undergå Terra Nova i at lave verdens letteste 2-lagstelt. Terra Nova har vist stadig rekorden i deres udgave lavet i CF (se link her)

Nordisk telte har dog flere fede detaljer, og er hurtigere at slå op end Terra Nova, hvor der både skal rettes stænger i enderne, pløkkes indertelt for sig, og evt. monteres et polecover; en skør detalje til brug i regn og storm.

Pløkke på 2 gram, toothpicks, er de noget værd? Terra Nova har titaniumspløkke på 1 g - gode til at holde anden lukket, når du har fyldt den med æbler og svedsker.

Terra Nova har en større siddehøjde (87 cm) og større vandsøjletryk i oversejl og bund. Terra Nova Laser Photon 1 fås for ca. 44oo kr.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved Terje.

Mere
7 år 3 måneder siden #28505 af kelberg
Besvaret af kelberg på emne Nordisk Lofoten
:unsure: der tror jeg selv jeg står af , tør ikke tage et telt i den vægt klasse, mit contrail kan jeg da trods alt næste sidde op i
Og med den pris kan jeg nok vægt optimere alt mit andet grej for at spare de 400 grams forskel

Mere
7 år 3 måneder siden #28507 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Nordisk Lofoten
Helt enig Kelberg :)
Er selv ejer af et Akto telt på 1500 g hvilket er fint nok, man kan vel altid spare gram mange andre steder. Men altid interessant at følge hvad og hvordan producenter mindsker vægten på deres telte, fed artikel!

Tid til at oprette siden: 0.228 sekunder