Nordisk Lofoten

Mere
6 år 10 måneder siden #29987 af Fri, Luft og Liv
Besvaret af Fri, Luft og Liv på emne Nordisk Lofoten

MINIMALISTEN skrev: Så er jeg vendt hjem efter 7 dage i Jotunheim hvor jeg sov i mit Nordisk Lofoten 2 race. Det holdt fint på trods af regn og blæst hver nat og dag. Det er godt nok et meget lille telt - madlavning i teltåbningen kan lade sig gøre men er ikke bekvemt. Jeg prøvede det men foretrak at lave mad ude i regnen - med regntøj på, selvfølgelig.Teltet er til at sove i og "That's it"!
Jeg kunne godt finde på at tage til eksempelvis Jotunheim med det igen - hvis jeg var sikker på nogenlunde godt vejr, ellers ville jeg vælge et lidt større telt.
Konklusionen er: et super fedt telt hvis du ikke skal bruge det til andet end at sove i!

Måske det ville give mening at supplere med en tarp som apsis?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 10 måneder siden #29988 af Terje
Besvaret af Terje på emne Nordisk Lofoten

Fri, Luft og Liv skrev: Måske det ville give mening at supplere med en tarp som apsis?

Næsten lige så meget mening som at medbringe et footprint :whistle:

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Mere
6 år 10 måneder siden #29989 af MINIMALISTEN
Besvaret af MINIMALISTEN på emne Nordisk Lofoten
Jeg havde absolut ingen problemer med kondens. Det er jo også et forholdsvis langt telt 220/indertelt, 250/ydertelt. Oversejlet er i god afstand til inderteltet og der er velfungerende udluftning i både fodenden og toppen af indgangspartiet.
Hvis man, vel at mærke, ikke har sat teltet op med vinden lige på indgangen,kan man også sove med yderteltet åbent, barduneret ud med den lille stang. Det gjorde jeg alle nætter på nær en hvor det regnede lige lovligt meget.

Mere
6 år 10 måneder siden #29991 af Terje
Besvaret af Terje på emne Nordisk Lofoten
Hjælper meget at holde en dør åben.

Kondens er normal værst i vindstille ved temperaturer under 9?? grader, jo større temperaturforskel til den varme udåndingsluft, jo værre, dvs. meget kondens.

Kan være ret irriterende på kolde forårs- og efterårsture.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Mere
6 år 10 måneder siden #29993 af MINIMALISTEN
Besvaret af MINIMALISTEN på emne Nordisk Lofoten
Ja, eller man kunne sætte sin poncho op med vandrestavene hvis man alligevel har det med. en eller anden form for mudmat til ingangen er også vigtig, da man altså skal kravle ind og ud af teltet. jeg havde footprintet til mit Msr Hubba Hubba nx med. Det fungerede fint men jeg medbringer nok min fjellræven poncho næste gang
Følgende bruger(e) sagde tak: Fri, Luft og Liv

Mere
6 år 10 måneder siden #29994 af Fri, Luft og Liv
Besvaret af Fri, Luft og Liv på emne Nordisk Lofoten

Terje skrev:

Fri, Luft og Liv skrev: Måske det ville give mening at supplere med en tarp som apsis?

Næsten lige så meget mening som at medbringe et footprint :whistle:

lol, og så ender man med ligeså vel at kunne have investeret i et lidt større og tungere telt anyway. Telemark 2 er vel det næste step op?

Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder