Overnatninger i naturen - Ny rekord for 2018

Mere
5 år 4 måneder siden #31815 af thegeographer
Jeg er ikke umiddelbart fan af et bookingsystem. Synes der er mange potentielle problemer: har man booket og bliver forsinket - går pladsen så til en anden? Hvornår kan man som vandrende forvente at pladsen er fri og skal man så hele tiden tjekke mobil/computer - charmen ved en vandretur går væk synes jeg.

Og så måske det primære problem: er nødvendigheden af et bookingsystem ikke størst for foreninger/større grupper (ala Outsites ture?). Er bange for at et bookingsystem vil gøre at man som sidst ankomne ikke er velkommen på pladsen fordi tidligere ankomme “har booket”.

Ja, undskyld, men jeg er altså bange for at et bookingsystem ødelægger oplevelsen af den spontane vandretur der ikke er planlagt uger, måneder, år i forvejen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 4 måneder siden #31816 af Milho
Jeg vil mene (men nu har jeg jo også begge briller på...), at du har ret i at nødvendigheden er der for større grupper, hvorimod der næsten altid kan masses 2 personer ind.

Vi skal prøve at huske alle brugere af pladser. Det gælder også børnehaver, skoler, spejdere osv. Det er ikke fedt for en skoleklasse, at have planlagt en tur i naturen, revet tid ud af skemaet, læreren har planlagt aktiviteter osv. for at komme frem til en plads, hvor der er andre gæster. Skoleklassen vil nok blive alligevel og de andre gæster, vil nok ikke nyde freden lige så meget, med 29 unger rendende rundt :D Her kommer bookingsystemet også til sin ret - for begge parter (jeg ved godt at nogle kommuner ligefrem "reserverer" deres shelters til institutioner i dagstimerne).

Vh Christian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder