- Modtagne Tak: 134
Den "sikre" letvægts fjeld oppakningsliste
- SebastianAndersen
-
- Bruger
-
Bukser: Fjällräven Abisko zip-off bukser. Slidstærke, og så kan de jo gøres til shorts. Vægt kender jeg ikke, pris 1590 kr. hos Outnorth.
Har ikke erfaring fra hverken teltet eller bukserne. Har et par Haglöfs bukser og North Face bukser, glade for dem begge. Har et Fjällräven Akka Endurance 2 telt, rigtig godt telt! Og har et Nordpol Fagerfjell 1 telt. Stærkt telt, men vil godt nok være surt at have en overligger dag i, da der bestemt ikke er højt til loftet!
Men vil nok sige, at teltet ud fra hvad jeg ved om det, er værd at have med. Man vil sikkert kunne finde alternativer. Og bukserne er egentlig blot ønske tænkning, og at de skulle være utroligt slidstærke. Kender kun G-1000 fra min Fjällräven Skogsö jakke, men den er jeg også overordentlig glad for.
Ellers super fed tråd. Jeg kan se rigtig mange fordele ved UL, men er også skeptisk overfor meget af det, så fedt der også er denne tråd, hvor der kan udveksles erfaring

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det store spørgsmål er om dette telt er væsentligt bedre/stærkere/sikrere end UL´ernes telt, "Duomid Cuben", fra Mountain Laurels Designs. Dette telt vejer kun 369 gram, koster knap 3000 kr. med moms, og er altså knap et kilo letttere end Hilleberg Akto. Et kilos ekstra tryk på knæskallerne 20.000 gange om dagen i et par uger, det kunne da være rart at slippe for......
Hvis UL Duomid teltet er bare tilnærmelsesvis så komfortabelt, vandtæt og rummeligt, så vælger jeg det, ellers bliver det Akto

Heldigvis er der længe til sommer, så der er tid til at tænke i.....

De bedste hilsner
Rasmus
- stokrenden
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 226
Georas skrev: Hvis UL Duomid teltet er bare tilnærmelsesvis så komfortabelt, vandtæt og rummeligt, så vælger jeg det, ellers bliver det Akto
Med hensyn til rummeligheden, er der meget mere plads i et duomid end i akto. Om det er holdbart skal jeg ikke kunne sige.
b
Her kan du læse om Duomid-teltet, som blev brugt på en 5000 km´s rundtur i Alaska i al slags vejr.
Har selv lige købt telt for 3000,-.
Skal have afprøvet www.ultralightoutdoorgear.co.uk/terra_nova_laser_photon_1.html
Er egentlig et Akto, men lidt mindre, og umiddelbart lidt besværligere at slå op. Men med indertelt, lille apsis, gode ventilationsmuligheder på varme dage.
Bukser: Har testet et par Montane Terra Pack pants her i sommers. De er bestemt "sikre" og solide nok at gå i fjeldene med, solid nylon, tilstrækkeligt myggesikre.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
- stokrenden
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 226
Terje skrev: andrewskurka.com/adventures/alaska-yukon...-of-gear-selections/
Her kan du læse om Duomid-teltet, som blev brugt på en 5000 km´s rundtur i Alaska i al slags vejr.
Har selv lige købt telt for 3000,-.
Skal have afprøvet www.ultralightoutdoorgear.co.uk/terra_nova_laser_photon_1.html
Er egentlig et Akto, men lidt mindre, og umiddelbart lidt besværligere at slå op. Men med indertelt, lille apsis, gode ventilationsmuligheder på varme dage.
Bukser: Har testet et par Montane Terra Pack pants her i sommers. De er bestemt "sikre" og solide nok at gå i fjeldene med, solid nylon, tilstrækkeligt myggesikre.
Terje, hvis du ikke allerede har bestilt teltet kan du købe det 40 pund billigere hos sportsdirect.com.
b
Fik pakken med posten, og den var MEGAtung. Åh nej.
Det viste sig, at de havde sendt deres katalog med 2000+ sider OG verdens største og mindst pæne reklamekrus med i pakken.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333