- Modtagne Tak: 352
Den "sikre" letvægts fjeld oppakningsliste
Georas skrev: Går man virkelig ind i UL tankegangen og koger det helt ned, ville jeg så kunne krydse Sarek om sommeren i mine solide marathon løbesko, måske et par sokker og iøvrigt intet andet, kun mit blottede legeme, min fysik, min hjerne og min viljestyrke?
Det er jeg ret sikker på at jeg godt ville kunne. Vand er der jo nok af. Dette ville i sandhed være Super Ultra Light Go Max. Efter en god uge ville jeg komme til en fjeldstation udstyret med adskillige myggestik, en glubende appetit, og måske et par skæve blikke fra en svensker eller to, men ellers være nogenlunde ok.
Men ville det være en rar oplevelse? Næppe....
Nu er du vist 10 år yngre og i væsentlig bedre form end jeg, men...
En uge nøgen i fjeldet???? Det er det du mener?
Muligvis kunne man holde varmen om dagen ved at bevæge sig max. Men hvordan i hvileperioder???
Birkegrene? Grave sig ned? Udhulede rener??
Jeg ville gerne have en uldtrøje og en jakke med den uges tid også.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Quest
-
- Gæst
-

Har hørt om barefoot walking, men ikke nøgen og bar røv i anorak og trailrunners walking

Tror jeg ville følge med og skraldgrine hele turen

- Quest
-
- Gæst
-
I kunne tage en fiberjakke med i stedet for en fleece. Har brugt nedenstående (men den gamle model) under teltopslagning i -41C (Abisko) sammen med merino 200 undertrøje, løbetrøje og Pro-shell jakke. Det skal siges at jeg elsker arktisk kulde og ikke fryser så let der - men mine hænder gjorde naller.

www.haglofs.com/da-DK/produkter/klader/l...ii_jacket_da-dk.aspx
Eller måske den lettere udgave:
www.haglofs.com/da-DK/produkter/klader/l...ro_jacket_da-dk.aspx
Rab og Montane laver også nogen fede.
- Kenn
-
Emne forfatter
- Gæst
-

Overvejer om jeg skal skrive noget om får i UL tråden

På en tur til Mallorca for et par år siden, besluttede en kammerat og undertegnede os for at vandre igennem "Torrent de Pareis", en fantastisk kalkkløft, ikke langt fra Citronbyen Sóller, og øens højeste punkt, Puig Major. Visse steder er kløften kun fem meter bred og med 300 meter høje sider. Og hvad mon der er i bunden af sådan en kløft efter et solidt regnvejr

I håb om at kunne holde vores tøj tørt, da vi havde en Café aftale senere på dagen, besluttede vi os for at strippe alt undtagen støvler

De rigtige nøgenbilleder vil jeg spare jer for, men her er tre til information:
Ved indgangen til kløften; godt man ikke kan tyde skiltet

Så starter striptease, jeg viser ikke mere kød....sorry
Tilbage i tøjet
Se mere på www.torrentdepareis.info
Mit næste indlæg bliver mere seriøst og lødigt, jeg lover det

Mange fjeldhilsner
Georas
De bedste hilsner
Rasmus
Har du, udover anorakken, også en regnjakke med?
Telte: Foreslog i en anden tråd, at diskutere hvor billigt et telt man kan tage afsted med. Vi kender teltene fra Helsport og Hilleberg, og fra Fjällräven, Bergans og North Face, MSR, Ferrino, Robens og Nordic. Men hvor billigt må det være??
Kan man klare sig med mindre end et North Face V25 eller Hilleberg Saivo?
Er de nye Hilleberg med "kun" Kerlon 1000 væv stærke nok?
Hvornår er et telt sikkert? Jeg har rejst i fjeldene med især gammeldags "rygsås" telte - som man også gjorde førhen, pionererne i fjällsport, rejste oftest med enkeltlags bomuldstelte. Skal vi tilbage til deres model for at være sikre? Osv.
Jeg har aldrig oplevet, at teltene ikke holdt, selvom det ikke er rart, når vinden flår i teltdugen.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333