UH grej

Mere
10 år 11 måneder siden #6364 af Malte59
UH grej blev oprettet af Malte59
Hej

UH betyder selvfølgelig Ultra-Heavy B)

.. jeg synes, at vi trænger til en tråd om tungt grej, som det er cool at medbringe på tur - fordi det har en fed funktion :)

f.eks.:

MSR Whisperlite - fordi den virker hver gang, og fordi tomme gasdåser er trælse!
Stanley pot i rustfrit stål - fordi den kan tåle så mange båltæsk som det skal være!
Fällkniven F1 - fordi den også kan tåle at være skovl, hakke eller økse!
Feurhand petroleumslampe - fordi intet er hyggeligere i teltet på en overliggerdag!
Lommelærke - fordi ..............................! :)
Kikkert - fordi verden er stor!
Soya, ketchup & krydderier - fordi det smager bedre!

Med skam at melde aner jeg ikke, hvad det vejer - men jeg kan sagtens bære det, hvis bare jeg giver mig god tid! ;)

.. fortsæt gerne :)

Følgende bruger(e) sagde tak: Baldguy, MS, SebastianAndersen, danboron

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #6366 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne UH grej
Min Fjällräven Kajka 85 rygsæk! Med sine lidt over 3 kilo i samlet vægt er den stadig uendelig god at bære på! Simpelthen elsker den rygsæk!

Mere
10 år 11 måneder siden #6367 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne UH grej
Der er da ikke noget af det udstyr, der er blevet foreslået indtil videre, som kan betegnes som Ultra-Heavy.

Mit foreslag er: www.cat.com/cda/layout?m=308811&x=7

b

Mere
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #6368 af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne UH grej

PingHansen skrev: Jeg vil gerne nominere min elskede Trangia. Jeg har selv to. Sprit, gas eller multifuel, den virker med det hele. Og så er den til at lave rigtig mad med, og ikke kun til at varme vand til noget frysetørret stads.

Jeg er modvilligt gået væk fra Trangia fordi jeg bruger stegepanden temmelig ofte. Jeg synes, at en Trangia er fantastisk med gryder - men jeg mener ikke det samme om panden .. den er ikke særlig stabil og afstanden mellem brænder og pande er ineffektiv.

Der er også min gode, gamle Ajungilak Tyin sovepose. Jeg tror jeg købte den i '84/'85, og den har tjent mig trofast siden. Jeg har aldrig frosset i den.

Tyin er ren kult - og den må i den grad kvalificere dig til at være hardcore UH'er B)

Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Malte59.

Mere
10 år 11 måneder siden #6370 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne UH grej

PingHansen skrev:

stokrenden skrev: Mit foreslag er: www.cat.com/cda/layout?m=308811&x=7

Amatør! Kom lige igen, du :P

Men hvis det bliver for meget at høre på maskineriet, så bruger vi bare denne Monowalker

Jaja Caterpillar 797F er verdens største, men hvor tit bliver den brugt på vandreture?

Mit forslag er faktisk seriøst, da det netop er den model de har tænkt sig at have med til Antarktis næste vinter.

b

Mere
10 år 11 måneder siden #6372 af CHH
Besvaret af CHH på emne UH grej
Kan man tage på tur uden whisky? En art af lommelærke er da ikke UH :)

Tid til at oprette siden: 0.254 sekunder