- Modtagne Tak: 121
Så døde den gamle kniv, Gode råd søges.
Ljunggren skrev: Jeg har 2 knive af denne slags undervejs:
Meget spændende - hvad er det for nogle klinger?
Det træ bliver fantastisk efter en gang olie

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

keld skrev: Så fik jeg taget livet af min gamle kniv, og jeg er begyndt at lede efter en ny robust kniv, der kan tåle mosten, men ikke koster 1400 som en A1 er.
Jeg leder efter en lidt kraftig kniv, der bl.a. kan bruges til at flække brænde, etc. med. Men den må ikke koste en bondegård, da jeg ikke bruger den så ofte.
Gode forslag modtages med tak.
Jeg vil forslå denne: Fällkniven F1
Jeg har haft min siden 1996 og den har været udsat for lidt af hvert fra at snitte pølsepinde til nedbrydning af et køkken...
/Erik
Lykke er en retning, ikke et sted.
keld skrev: Den gamle står ikke til at rede, så det er en ny jeg er ude efter.
Hvordan er det med at få en "ordentlig" kniv, sendt fra udlandet. Kommer politiet og henter en, eller er det lige ud ad landevejen, da den jo er lovlig nok til friluftsbrug.
Hvis pakken er sendt inden fra EU, så er der ingen problemer.
Hvis kniven er sendt uden fra EU, f.eks. USA, så bliver den sendt tilbage af Post DK, som ikke tillader knive sendt med posten. Knive er åbenbart klassificeret, som farlig gods. Hvis kniven bliver sendt med UPS, Fed-Ex, DHL, osv. så er der heller ikke noget problem.
Men hvis du vil have en kniv, som ligner en Fallkniven A1, men ikke vil betale samme pris, så tag et kig på Cold Steels SRK.
Cold Steel SRK
Becker laver også nogle rigtig robuste, men forholdsvise billige knive: Becker
Og så er der ESEE, Ontario, Fallkniven, Benchmade, Ranger og Böker, som også laver nogle rigtig fine knive. Alle de ovennævnte producerer "full tang knive". Der er ihvertfald masseraf modeller at vælge fra.
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333