Hvilken mobil

Mere
9 år 10 måneder siden #12049 af CachTiger
Hvilken mobil blev oprettet af CachTiger
Jeg skal (måske) have ny mobil da jeg har tabt den gamle så skærmen gik i stykker.

Hvilken skal jeg vælge?
Det skal selvfølgelig være en outdoor model så følgende SKAL opfyldes:
Smartphone
IP67
Slagfast
min. 3,5" skærm
Telefonen må ikke være for stor. Den skal kunne være i lommen.
Den skal kunne holde strøm i en hel weekend hvor der foretages et par korte opkald, tages et par billeder og tjekkes vejrudsigt.
Max. 1500 kr. uden abonement og bindinger

Jeg har følgende i kikkerten:
Sony Xperia GO
Motorola Defy+
Samsung Galaxy Xcover

Kom gerne med kommentarer om disse. Hvad er godt og hvad er skidt. Eller måske forslag til en helt fjerde.

Der er selvfølgelig også den mulighed at få den gamle Motorola Defy repareret. Prisen for dette ligger på 600-900 kr. plus forsendelse og så har jeg stadig en 2,5 år gammel telefon der har fået masser af klø.

Med venlig hilsen
Jannie

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 10 måneder siden #12057 af agge
Besvaret af agge på emne Hvilken mobil
Sony Xperia go får rimelige gode andmeldelser.

www.mobilsiden.dk/mobiltest/sony-xperia-...mobiltest,lid.22115/

hej

• Lars Nyhuus Henriksen
  • Gæst
  • Gæst
9 år 10 måneder siden #12062 af Lars Nyhuus Henriksen
Besvaret af Lars Nyhuus Henriksen på emne Hvilken mobil
Tja, personligt havde jeg nok valgt en old school Nokia, som holder batteri i en evighed og har lommelygte. Altså, ikke en smartphone

• okj
  • Gæst
  • Gæst
9 år 10 måneder siden - 9 år 10 måneder siden #12066 af okj
Besvaret af okj på emne Hvilken mobil
Er ret ny i smartphoneland, men blev ret chokeret over at opdage at jeg intet kan se på skærmen hvis solen skinner og at den i praksis ikke kan betjenes hvis fingrene er bare smule fugtige.
Jeg ror kajak og sejler smakkejolle, så jeg regner telefonen som sikkerhedsudstyr, men det dur en smartphone ikke til.
Batterilevetiden kan man heller ikke regne med, somme tider har den standbytid på 3-4 døgn, men gang i mellem går den amok (man kan mærke batteriet bliver ret varmt) og holder kun 8-10 timer.

Jeg havde ellers købt en Motorola Defy som skulle være specielt god til friluftsbrug, dens særlige egenskaber gør nok kun at den overlever at ligge i en våd lomme.

Nu har jeg købt en Nokia 100 (?) til 139 kr (og en vandtæt pose der var lige så dyr som telefonen), og min smartphone kommer ikke med på tur.

Fik forleden lov at lege med en dyr Sony Experia. Den har tilsyneladende en anden type skærm og kunne faktisk godt betjenes med våde fingre og aflæses i solskin. Den skulle også kunne tåle en tur i mudder, men den koster 3-4 gange mere end jeg vil bruge, og batterilevetiden er sikkert lige så ringe som de andre.
Sidste redigering: 9 år 10 måneder siden ved okj.

Mere
9 år 10 måneder siden #12067 af MAS
Besvaret af MAS på emne Hvilken mobil
Jeg har en exspiria u, som er en relativ billig men god smartphone. Den har udtageligt batteri, så der er mulighed for at købe nogle ekstra og have med på tur. Afhængig af hvor meget den anvendes er batteritiden ved normalt brug omkring 1 døgn, stand by tid er væsentligt længere

Mere
9 år 10 måneder siden #12068 af CachTiger
Besvaret af CachTiger på emne Hvilken mobil
Smartphone er ufravigeligt.
I friluftsammenhæng er der selvfølgelig ulemper men jeg er tit på tur med mine børn (den yngste er lige blevet 10) og vi har flere gange stået i en situation hvor en nat på vandrehjem redede turen eller hvor vi ikke har kunnet finde en shelter og har haft stor glæde af at kunne læse vejbeskrivelsen igen eller finde shelteren på en anden hjemmeside med en mere tydelig beskrivelse. Så netadgang er meget vigtigt.

Et ekstra batteri er egentlig en god ide. Det vil jeg overveje :-)

At Sony Experia kan betjenes med våde fingre lyder ret fedt. Det er klart en ulempe med min nuverende defy at den ikke kan bruges i regnvejr

Med venlig hilsen
Jannie

Tid til at oprette siden: 0.219 sekunder