Regler for told ved køb i Norge

Mere
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #12538 af skruen
Hej jeg er i tvivl for hvordan toldreglerne er hvis man handler via en netbutik i Norge, som ligger uden for EU.

Er der særlige regler for EØS lande og i andre sammenhænge regnes norden som et.
Derfor min tvivl om jeg ender med at betale moms, told og håndteringsgebyr hvis jeg handler for 80,- eller skal jeg sikre mig at jeg køber uden Norsk moms.

mvh
Michael

Det gør ikke noget man er dum, bare man ikke er rådvild.

out.markussen-net.dk
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved skruen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #12539 af stokrenden
Der gælder de samme toldregler som i andre ikke EU lande. Du kan få trukket den norske moms fra, men hvis pakken bliver taget i tolden kommer du til at betale fortoldingsgebyr, dansk moms, told osv. efter de samme regler som hvis du f.eks. Køber noget fra USA. Så varen skal være en del billigere i Norge for at de kan betale sig.

b

Mere
10 år 5 måneder siden #12543 af skruen
Tak, det var det jeg var bange for

Det gør ikke noget man er dum, bare man ikke er rådvild.

out.markussen-net.dk

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #12552 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Regler for told ved køb i Norge

skruen skrev: Derfor min tvivl om jeg ender med at betale moms, told og håndteringsgebyr hvis jeg handler for 80,- eller skal jeg sikre mig at jeg køber uden Norsk moms.

www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423&vId=0

Men det kan være lurt at undersøke om der er told på den type vare du vil køpe - ring til skat. I Norge er der for eksempel. ikke told på sportsudstyr... Momsen er den samme i N og DK, da skal du bare sikre dig at butikken kan sælge til export uden MVA. eller kan refundere MVA når varen udtages.

• aammat
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #12554 af aammat
Besvaret af aammat på emne Regler for told ved køb i Norge
Som @Fjeldabe skriver er det vigtigt at sikre sig butikken yder den service at refundere moms, jeg bor i Grønland hvor der ikke betales moms og jeg oplever mange gange at butikkerne siger at de ikke ønsker at refundere moms..
Momsrefusion er valgfrit for det enkelte butik, så man skal spørge dem hver gang om de vil og hvilken vilkår de vil gøre det på..

Mere
10 år 4 måneder siden #12755 af JR
Besvaret af JR på emne Regler for told ved køb i Norge
Hvad skal du bruge, det kan være jeg kan hjælpe, hvis du vel og mærke kan vente til uge 9 med at få varen!

Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder