- Modtagne Tak: 22
Opvarmning i lavvu (ovn)
8 år 8 måneder siden #18441
af GLM
Besvaret af GLM på emne Opvarmning i lavvu (ovn)
Det kan være at du var heldig og PostDK overså dine kort, eller også er reglerne blevet ændret for nyligt. Jeg har for ca. 2 år siden købt et telt i Norge. På det tidspunkt fungerede Norge som handelsmæssigt helt udenfor EU.
Den norske butik trak norsk moms fra, og jeg betalte told, postDK-gebyr og moms (inkl. moms af fragtprisen) på posthuset.
(Det var dog det jeg havde forventet, og tilbuddet var stadig en bedre pris end samme telt i DK.)
Så ja tjek reglerne inden man køber
Den norske butik trak norsk moms fra, og jeg betalte told, postDK-gebyr og moms (inkl. moms af fragtprisen) på posthuset.
(Det var dog det jeg havde forventet, og tilbuddet var stadig en bedre pris end samme telt i DK.)
Så ja tjek reglerne inden man køber
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Urban packrafter
-
- Bruger
-
8 år 8 måneder siden - 8 år 8 måneder siden #18446
af Urban packrafter
Besvaret af Urban packrafter på emne Opvarmning i lavvu (ovn)
Ok når Told skriver det, så er det jo nok sådan det danske toldgrænsens gør. Og tak for saksningen.
Norge er med i ØES som bygger på samme principper som det indre marked (varenes fri bevægelighed m.v.), men står uden selve den politiske Union. Derfor undrer det mig lidt, at Told skriver som de gør på deres hjemmeside. Men det kan måske være, at ØES reglerne kun gælder varer og tjensteydelser handlet af virksomheder? norge.um.dk/da/om-norge/historie-og-samf.../norge-efta-eoes-eu/
Med til min historie hører, at jeg fik sendt kortene til Göteborg. Og at det virkede ikke som om jeg bare var heldig.
Norge er med i ØES som bygger på samme principper som det indre marked (varenes fri bevægelighed m.v.), men står uden selve den politiske Union. Derfor undrer det mig lidt, at Told skriver som de gør på deres hjemmeside. Men det kan måske være, at ØES reglerne kun gælder varer og tjensteydelser handlet af virksomheder? norge.um.dk/da/om-norge/historie-og-samf.../norge-efta-eoes-eu/
Med til min historie hører, at jeg fik sendt kortene til Göteborg. Og at det virkede ikke som om jeg bare var heldig.
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved Urban packrafter.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tid til at oprette siden: 0.227 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333