Hvilke vandrestave

Mere
10 år 2 måneder siden #13656 af CachTiger
Hvilke vandrestave blev oprettet af CachTiger
Jeg er SÅ træt af at købe nye vandrestave hvert år. Derfor: Gode råd ønskes. Hvad skal jeg kigge efter? Hvordan skal de behandles/bruges/vedligeholdes?
Lige nu har jeg disse: www.sport2000.at/highlightgroup/146/High...6f0d82073771dba7b744

De gik i stykker efter ca. 10 dages brug :evil: Jeg har aldrig haft et sæt mere end et år og jeg bruger dem max. i tre uger, da jeg kun bruger dem i bjergene.

Nu har jeg forsøgt at reparere dem. Den ene lykkes det mig at skille ad og jeg kunne udskifte en plastikskive med en ordentlig låsering af metal. Den anden har jeg endnu ikke fået fra hinanden (klemmemekanismen sidder fast helt oppe i enden)

Jeg kan jo bare ikke så godt stå inde i butikken og skille skidtet ad, for at se om de er lavet ordentligt inden i, men hvordan ser jeg så om det er i orden og kan holde?

Med venlig hilsen
Jannie

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #13657 af NOB
Besvaret af NOB på emne Hvilke vandrestave
Pacerpoles, 3 år og har dem endnu. Ikke de letteste, men klart de bedste!

www.pacerpole.com/

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Følgende bruger(e) sagde tak: Draken

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #13659 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Hvilke vandrestave

CachTiger skrev: kan jo bare ikke så godt stå inde i butikken og skille skidtet ad, for at se om de er lavet ordentligt inden i, men hvordan ser jeg så om det er i orden og kan holde?

Se der har jeg en helt anden holdning... Hvis jeg er i tvivl om noget holder, så tjekker jeg - spørger selvfølgelig høfligt først og evt. får sælgeren til at gøre det...

Nå, men jeg har rigitg gode erfaringer med både Komperdell og Black Diamond. De sidste år har jeg brugt BD's "Z-Pole system", som er lige i blinken for mine kriterier - hvilket er 1. Styrke 2. minimal størrelse sammenklappet <50cm 3. vægt.
Den her fætter :

Mere
10 år 2 måneder siden #13660 af CachTiger
Besvaret af CachTiger på emne Hvilke vandrestave
Dem har jeg kigget på nogle gange Fjeldabe, men syntes ledene så skrøbelige ud. Det er de måske ikke? Hvordan er de at have hængende på rygsækken? Er der en låsemekanisme så de ikke kan folde sig ud, når det ikke er meningen?

Med venlig hilsen
Jannie

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #13662 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Hvilke vandrestave
Jeg har ikke haft problemer med dem, og jeg kender en del som bruger dem, uden at have hørt om problemer.

Jeg har en rem jeg bruger for at holde begge stave sammen, når jeg ikke bruger dem.
Når jeg ikke bruger dem, pakker jeg dem som regel ned i sækken, så der ikke hænger noget uden på - det kan man når leddene er så små! Alternativt har jeg dem i en lille lomme/spændt fast under komprimeringsstropperne.

• Kenn
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #13665 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Hvilke vandrestave
Jeg har haft Komperdell og de holdte kun 1½ fjeldtur, før de gav problemer i skruesamlinger.

Jeg har derefter haft et sæt Black Diamond og de har bare virket. Jeg er ikke en lille mand og bruger virkelig overkroppen på stigninger, alligevel har jeg brugt disse vandrestave meget og de klapper heller ikke gradvist sammen, men holder længden hele dagen.

Det er en forgænger for disse jeg har:

www.fjeldogfritid.dk/black-diamond-dista...oles-120-140-cm.aspx

/Kenn

Tid til at oprette siden: 0.185 sekunder