Hvilke vandrestave

Mere
10 år 1 måned siden #13687 af CachTiger
Besvaret af CachTiger på emne Hvilke vandrestave
Det havde jeg så ikke :blush: Prøver lige igen

Med venlig hilsen
Jannie

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 måned siden - 10 år 1 måned siden #13688 af JensB
Besvaret af JensB på emne Hvilke vandrestave
Jeg har flere gange brugt Komperdell stave, men de går i stykker, hver gang, de kommer til at sidde i klemme mellem nogle sten og dernæst skal rykkes løse igen.

For lidt over et år siden skaffede jeg derimod disse Black diamond Carbon elliptic: www.amazon.com/Black-Diamond-Contour-Ell...ekking/dp/B005FN9CEC , som jeg finder geniale.

Både den elliptiske form og carbon-stoffet gør dem stærke. Og så har de en smart låsemekanisme (når man skubber teleskopet ud og ind og låser fast - man skruer ikke fast, men lukker med en slags vippeanordning - det virker solidt!), som er markant anderledes end på alle andre stave, jeg har set. Jeg tror, at de holder!

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved JensB.

Mere
10 år 1 måned siden - 10 år 1 måned siden #13689 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Hvilke vandrestave
Hvis du ender med at købe et par Exped stave er det her vist det billigste sted at købe dem: www.bergzeit.de/index.php?cl=search&quer...ingstöcke&ref=header

Bergzeit har gratis fragt fra Tyskland, og da Exped stavene så vidt jeg ved ikke kan købes i DK kan du lige så godt købe dem det billigste sted.

b
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved stokrenden.
Følgende bruger(e) sagde tak: CachTiger

Mere
10 år 1 måned siden #13690 af NOB
Besvaret af NOB på emne Hvilke vandrestave
Til jer der har problemer med samlingerne måske et lille råd.

Jeg fik af vide, da jeg købte mine Pacerpoles, at det var meget vigtigt, jeg skilte dem ad, når jeg kom hjem fra tur således, fugt ikke blev til rust i samlingerne. Mine er altid opbevaret adskil og ingen problemer med samlinger.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

Mere
10 år 1 måned siden #13691 af LHL
Besvaret af LHL på emne Hvilke vandrestave
Der er flere som har dårlige erfaringer med Komperdell stavenes holdbarhed.

Selv har jeg i flere år brugt Komperdell TI-7 Back CountryUltraLight Foam (desværre udgået) som er i den lidt dyrere ende, og de har holdt til lidt af hvert - jeg har skiftet spidserne et par gange pga slid.

Jeg ved ikke om de har outsourced produktionen siden kvalilteten/holdbarheden er faldet - men Black Diamond har et godt rygte, og jeg ville nok overveje et par Black Diamond hvis jeg skulle forny mine stave.

Hvad jeg synes er vigtigt er:

1. Håndtaget skal være skum (Foam) - ikke plast eller kork
2. Spidsen skal være til at skifte - selv de hårdeste spidser bliver slidt runde og så bider de ikke så godt mere
3. Vægten skal ikke være over 250 gram pr styk

Derudover skal de selvfølgelig kunne holde og være lette at åbne og lukke.

mvh Lars

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
10 år 1 måned siden #13692 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Hvilke vandrestave
Ja det er slående som Komperdell får dårlig omtale.

Jeg har selv et par sæt Komperdell liggende, men må godt nok også indrømme at de har nogle år på bagen, blev vel købt i 90'erne tror jeg. Men de bliver jævnligt brugt, og holder fint.

Mine "personlige" stave er i dag som nævnt BD. Men kender flere som bruger nyere Komperdell skistave uden at have problemer...

Dog vil jeg anbefale stave som ikke "skrues fast", men som fx bruger "klemmer" a la Flicklock eller Z-Pole systemet som BD bruger.

Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder