Anbefaling af kniv til batoning

Mere
8 år 10 måneder siden #17477 af Panie
Besvaret af Panie på emne Anbefaling af kniv til batoning
pcpnielsen søgte jo et alternativ til ca. 500 kr. evt. bruge 1000 kr. på en kniv og ja Pumaen er da både lækker og holdbar meen prisen er altså knap så "holdbar".

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 10 måneder siden #17478 af pcpnielsen
Det er nogle voldsomme knive i tager med Jer i skoven ;) Jeg er nok mere til noget simpelt som f.eks. Enzo Trapper.

Fjeldabe @

Har også lidt en håndøkse i overvejelserne, men den bliver ved med at blive valgt fra alene pga vægten og dens manglede multifunktion.

Uanset kommer jeg lige retur når jeg får købt en.

Mvh
Patrick Poulin

Mere
8 år 10 måneder siden #17482 af Panie
Besvaret af Panie på emne Anbefaling af kniv til batoning
Ja, ok René. Jeg synes også Puma laver de fedeste knive, har selv en Puma 4 star men er da vildt misundelig på din White hunter. Den vil jeg ønske mig når jeg bliver "gammel"
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren

Mere
8 år 10 måneder siden #17485 af DKW
Besvaret af DKW på emne Anbefaling af kniv til batoning
Det er der sjovt nok heller ikek i en ordentligt lavet halvtanget kniv ;)

Ingen af mine drejer rundt, og hvis der er nogen der er et svin med grejet, så er det dælme mig, under mottoet: Hvis ikek det kan holde, så er det købt for billigt.

Med andre ord: Lad nu være med at gøre personlige præferencer til den ene endegyldige sandhed, for det er den oftest ikke ;)

Igen: Moras relativt billige rødskæftede sløjdknive er ganske udmærkede, og koster under 100 kroner at erstatte skulle de gå i stykker en dag, de fylder intet, og pga prisen er man ikke "ked" af at misbruge dem en gang imellem. Man må så selv lige lave en fornuftig skede til dem, for den plastikfætter de leverer, er mildest talt værdiløs.

ALternativt moras bushcraft knive. Deres bushcraft survival knife er ret fed, og holder som man kan forvente det af et stykke værktøj. Men pæn er den ikke.

Følgende bruger(e) sagde tak: Simon

Tid til at oprette siden: 0.227 sekunder