Knivloven og forvirring??

Mere
9 år 3 måneder siden #19832 af Milho
Besvaret af Milho på emne Knivloven og forvirring??
Jeg kan godt se behovet hvis man bruger sin kniv til at kløve brænde bl.a.

Vh Christian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 3 måneder siden #19835 af Hyst
Besvaret af Hyst på emne Knivloven og forvirring??
@ Grafield180

Jeg er helt enig med dine synspunkter om "den sunde fornuft", dog ønsker jeg at referere fra mit tidligere indlæg:

"En dommer vil nok tage udgangspunkt i selve våbenloven og det "anerkendelsesværdige formål"

Mens Politiet nok mere vil se på bekendtgørelsens mere restriktive anvendelse af knive over 12 cm.

Men det er ikke politiet der angiver hvad der er lovlig - der er dommernes tolkning af loven.

Så skal man være sikker at undgå problemer med politiet, er det godt at have en fiskekrog og en stump fiskesnøre med, for så er men også dækket ind ifølge bekendtgørelsens, selv med en kniv over 12 cm."

Og generelt er det jo lidt sjovt hvordan man tranporter sin nye kokkekniv på de der 20 cm fra Bilka og hjem til sin bolig. ;) :evil:

Hyst
At vandre er at leve.

Mere
9 år 3 måneder siden - 9 år 3 måneder siden #19836 af Milho

Hyst skrev: Og generelt er det jo lidt sjovt hvordan man tranporter sin nye kokkekniv på de der 20 cm fra Bilka og hjem til sin bolig. ;) :evil:

...sin compound bow, flækøkse, osv. :)

Loven er ærgerlig. Jeg ved ikke meget om jura, men man burde da for h..... kunne gøre det ulovligt i forhold til tid, sted og brug.
F.eks. står jeg i mit neonskrigende joggingsæt foran Rosie Mcgees med en 15 cm. kniv, så er det nok ikke med henblik på en hyggelig fisketur.
Står jeg derimod i en skov, ved et shelter osv. så giver det nok mere mening. Det er da ikke så svært.

Vh Christian
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Milho.

Mere
9 år 3 måneder siden #19837 af SKPihl
Besvaret af SKPihl på emne Knivloven og forvirring??
#Garfield180

Mange tak for grundige og hjælpene svar :) Og jeg er helt enig med dig, at hvis man tager nogle sunde forholdsregler og ikke blafre rundt med kniven, så kommer man længst.

Da jeg startede denne tråd brugte jeg en kniv, som ligger på 12,2.
Jeg vil betegne mig selv som en rookie indenfor generelt outdoor og især udstyr, da jeg ikke rigtig har mere erfaring, end det sidste lille års tid og hvad jeg lige akkurat har kunnet presse ind i hverdagen :)

Så må jo nok erkende, at en del af måden jeg udvalgte kniven på var nok også navnet Bear Grylls og sammenarbejdet med Gerber så spændende ud.
Om jeg har valgt en dårlig kniv eller om den er for stor, det må tiden vise. Og så tænker jeg også jeg kan trække på mange af jeres/medlemmernes erfaring indenfor alt som omhandler outdoor :)

Generelt vil jeg gerne sige mange tak for den store aktivitet på tråden og al den hjælp I har bidraget med, det har helt sikkert hjulpet mig!
Følgende bruger(e) sagde tak: Pihlen

Mere
9 år 3 måneder siden #19843 af Garfield180
Besvaret af Garfield180 på emne Knivloven og forvirring??
Jeg kører nu selv med den lille model af bear grylls på 9-10 cm i bladlængde, jeg har ikke fået brugt den så meget endnu, men generelt laver Gerber rigtig godt grej.
Selv er jeg heller ikke så erfaren i det her endnu, men det kommer stille og roligt.

Mere
9 år 3 måneder siden #19845 af Milho
På Outdoortræffet sidste år, sleb jeg en Bear Grylls kniv og for satan - Den blev et barberblad. Selvfølgelig betaler man både for mærket Gerber og Bear Grylls, men det er stadig gardint, fedt udstyr, ingen tvivl om det.

Vh Christian

Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder