Nyt GPS ur, men hvilket?

Mere
9 år 3 måneder siden #19968 af kennlh
Nyt GPS ur, men hvilket? blev oprettet af kennlh
Har kigget noget efter et nyt multisportsur, så jeg kan tracke mine vandreture, se moh, kcal-forbrug mv. Nogle herinde der skulle have erfarring indenfor området?

Har bl.a kigget på Garmin Fenix 3 -men er der andre bud på et bedre ur?

Følg med på min blog: outdooraudiophile.blogspot.dk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 3 måneder siden #19995 af CachTiger
Besvaret af CachTiger på emne Nyt GPS ur, men hvilket?
Jeg bruger mit Garmin 910XT ur til vandreture. For mig har det to store fordele i den sammenhæng: 1. Det har en find hjem funktion så hvis man bare er vandret afsted og har mistet fornemmelsen af hvor bilen blev parkeret kan uret guide tilbage til udgangspunktet. 2. Det har timerfunktion, så det kan sættes til at brumme med enten tids- eller distance interval. Det bruger vi når vi vandrer i hårdt tærren så knægten får sin astmamedicin på de rigtige tidspunkter.

Dette ur holder kun strøm i et døgns tid når det er tændt hele tiden. Man kan få andre ure der kan holde støm lidt længere og hvor man kan indstille hvor længe der skal gå imellem hver positionsangivelse, hvilket også sparer strøm. Jeg vil tro det er de mere friluftsspecifikke ure der har denne funktion.

Ellers kan du kigge på Pulsure.dk hvor man kan krydse af hvilke funktioner man ønsker af sit ur og på den måde udvælge det rigtige.

Med venlig hilsen
Jannie

Mere
9 år 3 måneder siden #20026 af kennlh
Besvaret af kennlh på emne Nyt GPS ur, men hvilket?
Garmin 910XT er også et fint ur og kan mange af de ting jeg ønsker... Men der er dog stadig et par mangler... Med andre ord, beslutningen er taget, og det blev en dyr en af slagsen ;)

Garmin Fenix 3 Sapphire edition er d.d. bestilt :cheer: :cheer:

Følg med på min blog: outdooraudiophile.blogspot.dk

Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder