Hvad er dit bedste grej?

Mere
5 år 10 måneder siden #30548 af Georas
Besvaret af Georas på emne Hvad er dit bedste grej?
Det vigtigste udstyr for ethvert udemenneske, medmindre man parkerer bilen lige op ad shelteret, må vel være gode sko/støvler, dernæst noget regntæt og vindtæt at sove i, og noget behageligt at sove på. Min liste er derfor således:

1: Scarpa Zen vandresko. Jeg har både Meindl støvler og løbesko, men støvlerne synes jeg ofte er for tunge, og så tager det lang tid at tørre dem, og løbeskoene er for lette og lidt støttende med en stor rygsæk. Derfor en varm anbefaling til disse: www.friluftsland.dk/fodtoej/alle-sko/sca...pro-41-charcoaltonic

2: Hilleberg Nallo 3 telt. Fantastisk slidstærkt og rummeligt telt, perfekt til to personer på fjeldet, eller til tre personer på en godtvejrs tur herhjemme. Og så køb det i rødt. den Ferrari røde farve giver lidt ekstra blær, plus det er nemt at finde teltet i dårligt vejr på fjeldet. www.bjergkaeden.dk/overnatning/telte/produkter/33958-nallo-3

3: Thermarest neoair X-lite. Utroligt at man kan sove så godt på kun 400 gram oppustet plastik. Og så er det slidstærkt oven i købet. www.fjeldogfritid.dk/therm-a-rest-neoair...6EAQYASABEgL5yfD_BwE

De bedste hilsner
Rasmus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 10 måneder siden - 5 år 10 måneder siden #30562 af Milho
Besvaret af Milho på emne Hvad er dit bedste grej?
Jeg bliver nødt til at dykke ned i dimserne, men det er nu også meget sjovt. Jeg har den seneste tid testet mange telt og soveposer og skal snart til vandrestøvler, så favorittere mpå vente i disse kategorier :)
Nedenstående er alle testprodukter, der er testet færdig, men stadig bliver i rygsækken.

1: Aclima WarmWool Hood Sweater
Siden Aclima sponserede denne til alle Outsite frivillige (april 2017), har jeg boet i den på ture. Uanset vejr, kan man akklimatisere. Jeg sover også i den.
Det lykkedes mig at vandre en hel fjeldtur i den (og sove). Jeg elsker den.
www.outdoorrodovre.dk/aclima-warmwool-ho...-man-1000000268.html

2: Goal Zero Lighthouse Mini
Deres produkter er bare lækre fra indpakning til brug. Lighthouse kan oplyse et telt, en hængekøje, et shelter, en stor lavvu eller en bålhytte. Kort sagt er den meget alsidig og batterier holder til en weekendtur. Det er samtidig en powerbank og batteriet kan udskiftes undervejs.
www.goalzero.com/p/333/lighthouse-mini-lantern

3: Cafflano Kompakt
Rigtig god kaffe på tur. Jeg troede ikke at Cafflano ville holde så længe, men den ser ikke ud til at give op foreløbig og tak for det. Den bliver i rygsækken, da jeg virkelig er blevet glad for denne dims. Bedste alternativ til kaffemaskinen hjemme og jeg har nu prøvet jeg ved ikke hvor mange forskellige dimser.
www.friluftsland.dk/mad-drikke/kaffe/caf...fflano-kompact-black

Vh Christian
Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved Milho.

Mere
5 år 10 måneder siden #30601 af SebastianAndersen
Sjovt emne og der skal alligevel grubles lidt over det :)

1. Therm-a-Rest Neoair Xtherm liggeunderlag: Det bliver nok ikke meget bedre i mine øjne.
2. Jetboil Zip: en af de tidlige modeller, men effektivitetsniveauet af den brænder er ikke til at tage fejl af!
3. Hilleberg Akto telt: Det har godt nok fået nogle vejrmæssige tæsk over årene men står stadig solidt som det skal. Fantastisk telt!

Mere
5 år 10 måneder siden - 5 år 10 måneder siden #30626 af Fritzen
Besvaret af Fritzen på emne Hvad er dit bedste grej?
Kan kun være enig med dig angående Aclima Warmwool Hood Sweater.
Klart den bedste uld undertrøje jeg nogensinde har haft. Som du også nævner bor jeg nærmest også i den. Går ude hver dag på arbejde og den ligesom bare "ikke-vil-af" min krop. Den er ganske enkelt super fed.
1000 tak til Aclima-Anders.

NB: Ved så ikke lige hvorfor jeg er logget ind som Fritzen ?????
Hilsen Panie

Christian ?? Hvordan kan det ske ?
Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved Fritzen.

Mere
5 år 9 måneder siden #30627 af lela
Besvaret af lela på emne Hvad er dit bedste grej?
Mit underlag fra SeatoSummit. Det er helt sikkert det bedste jeg har prøvet. På andre underlag har jeg en fornemmelse af at være ved at trille ud over kanten, det havde jeg af en eller anden årsag ikke her.

Jeg er også glad for min Fjällräven Keb eco shell, den bliver brugt jævnligt, er behagelig og så ser den nærmest ud som ny stadigvæk.

Mere
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #30629 af metteholm
Besvaret af metteholm på emne Hvad er dit bedste grej?
Tja - Akto telt (glæder mig til at prøve det), Cats Meouw sovepose (var ihvertfald fin ved - 5 grader) - og en Corona foldesav....og, som nyeste skud på stammen, en Deuter Aircontact 45+10 rygsæk. Jeg tror, den og jeg bliver gode venner :-)
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved metteholm.

Tid til at oprette siden: 0.217 sekunder