- Modtagne Tak: 77
Hvad er dit bedste grej?
5 år 11 måneder siden #30397
af KirstenJ
Besvaret af KirstenJ på emne Hvad er dit bedste grej?
Hov for dælen da! Inspireret er Terje er jeg nødt til at tilføje en ting til min top 3! Min top 4 hedder:
1. Vandrestøvler Meindl Island Pro.
2. Telt Nordisk Telemark 1
3. Goretex regnjakke fra Montbell - husker ikke vægten på stående fod, men max 250g. Super åndbarhed, kæmpe udluftningslynlåse under armene, og indtil videre (1 sæson med 2 sommerfjeldture + vandring i DK og Spanien) 100% vandtæt. Bruger den både som regnjakke og som varmeforstærkning. I Spanien var den min eneste jakke.
4. Hovedpude Klymit Pillow X
1. Vandrestøvler Meindl Island Pro.
2. Telt Nordisk Telemark 1
3. Goretex regnjakke fra Montbell - husker ikke vægten på stående fod, men max 250g. Super åndbarhed, kæmpe udluftningslynlåse under armene, og indtil videre (1 sæson med 2 sommerfjeldture + vandring i DK og Spanien) 100% vandtæt. Bruger den både som regnjakke og som varmeforstærkning. I Spanien var den min eneste jakke.
4. Hovedpude Klymit Pillow X
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- MINIMALISTEN
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 4
5 år 11 måneder siden #30459
af MINIMALISTEN
Besvaret af MINIMALISTEN på emne Hvad er dit bedste grej?
Mit mest elskede grej:
Vandrestøvler - Lundhags professional mid
Rygsæk - arcteryx Naos 55
Telt - Msr Hubba Hubba Nx, Nordisk Lofoten 2, Helsport Fjellheimen Superlight Camp 4. Elsker dem alle lige meget!
Vandrestøvler - Lundhags professional mid
Rygsæk - arcteryx Naos 55
Telt - Msr Hubba Hubba Nx, Nordisk Lofoten 2, Helsport Fjellheimen Superlight Camp 4. Elsker dem alle lige meget!
5 år 10 måneder siden #30469
af milo
Besvaret af milo på emne Hvad er dit bedste grej?
Jeg har også en 3 ting.
1. Vandrestøvler Meindl Island Pro wide
2. Warbonnet blackbird xlc
3. osprey exos 58
1. Vandrestøvler Meindl Island Pro wide
2. Warbonnet blackbird xlc
3. osprey exos 58
5 år 10 måneder siden #30470
af Panie
Besvaret af Panie på emne Hvad er dit bedste grej?
1. Mini Peak II fra Luxe Outdoor så jeg kan sove tørt
2. Kelly Kettle så jeg kan få varmet vand
3. Bushnell Backtrack så jeg kan finde hjem igen
2. Kelly Kettle så jeg kan få varmet vand
3. Bushnell Backtrack så jeg kan finde hjem igen
5 år 10 måneder siden #30529
af mearleth
Besvaret af mearleth på emne Hvad er dit bedste grej?
Førstepladsen på min liste er et stykke grej jeg selv har lavet, nemlig min bivibag. Jeg har kopieret en Alpkit Hunka XL, så vi kan jo sige det er den. Den kommer først, fordi det at finde ud af sådan en fandtes, at skaffe en og tage den i brug har revolutioneret mit friluftsliv som intet andet grej jeg har haft. At sove - og især vågne - under åben himmel har haft en næsten narkotisk tiltrækning siden jeg kastede mig ud i det, og jeg har stort set ikke ligget i telt siden. Desuden gør den min sovepose vindtæt og et par grader varmere, hvilket er godt når man ikke er verdens mest varmeproducerende sover 
På andenpladsen ligger mit uldne undertøj. Jeg har... ja ok pænt meget, men slet ikke FOR meget vel? men skal jeg vælge en bliver det en Icebreaker 200 gr bluse med hætte, som holder hoved hals og nakke dejlig varme når man er ude og er god at sove i også.
På tredjepladsen ligger mit Exped Downmat som jeg fik til jul sidste år. F*ck hvor ligger jeg godt på det! Jeg har haft en synmat i flere år, men kniber med at holde varmen på det om vinteren. Det problem er løst nu

På andenpladsen ligger mit uldne undertøj. Jeg har... ja ok pænt meget, men slet ikke FOR meget vel? men skal jeg vælge en bliver det en Icebreaker 200 gr bluse med hætte, som holder hoved hals og nakke dejlig varme når man er ude og er god at sove i også.
På tredjepladsen ligger mit Exped Downmat som jeg fik til jul sidste år. F*ck hvor ligger jeg godt på det! Jeg har haft en synmat i flere år, men kniber med at holde varmen på det om vinteren. Det problem er løst nu

5 år 10 måneder siden #30540
af ErikS
Lykke er en retning, ikke et sted.
Besvaret af ErikS på emne Hvad er dit bedste grej?
Mine tre ting er også i kategorien ly og hvile:
1. Min tarp - Integral Designs (nu RAB) SilTarp II - 2,4 x 3 M, 400 g.
Med den og et hjemmelavet bardun og pløksæt kan jeg lave alt fra åbne til lukkede opsætninger af ly.
2. Min quilt - As Tucas Sestrals Poncho - komfort temp. ca. 0 grader, 700 g.
Denne quilt er lidt af et Kinderæg, kan bruges som et dynetæppe når det er varmt, som egentlig quilt når det bliver koldere, som forstærkning til en sovepose når det er rigtigt koldt og som jakke/poncho i lejren.
3. Mit liggeunderlag - Klymit Static V Insulated, 3/4 længde, R-værdi 4,4, 420 g.
Dette er en special udgave af Static V underlagene. Fylder ingenting i rygsækken, pustes op med ca. 10 indblæsninger og utrolig godt at ligge på. Jeg er 180 cm høj, sidesover og 3/4 længden passer mig fint, da jeg, netop som sidesover, sover i en føtal position med benene trukket op.
Alle tre ting er altid med på tur, uanset hvor og hvornår jeg er afsted.
/Erik
1. Min tarp - Integral Designs (nu RAB) SilTarp II - 2,4 x 3 M, 400 g.
Med den og et hjemmelavet bardun og pløksæt kan jeg lave alt fra åbne til lukkede opsætninger af ly.
2. Min quilt - As Tucas Sestrals Poncho - komfort temp. ca. 0 grader, 700 g.
Denne quilt er lidt af et Kinderæg, kan bruges som et dynetæppe når det er varmt, som egentlig quilt når det bliver koldere, som forstærkning til en sovepose når det er rigtigt koldt og som jakke/poncho i lejren.
3. Mit liggeunderlag - Klymit Static V Insulated, 3/4 længde, R-værdi 4,4, 420 g.
Dette er en special udgave af Static V underlagene. Fylder ingenting i rygsækken, pustes op med ca. 10 indblæsninger og utrolig godt at ligge på. Jeg er 180 cm høj, sidesover og 3/4 længden passer mig fint, da jeg, netop som sidesover, sover i en føtal position med benene trukket op.
Alle tre ting er altid med på tur, uanset hvor og hvornår jeg er afsted.
/Erik
Lykke er en retning, ikke et sted.
Tid til at oprette siden: 0.213 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333