Asivik selvoppusteligt liggeunderlag. Hvordan?

Mere
4 år 4 måneder siden #32936 af peterjacoblarsen@gmail.com
Hvordan virker det selv oppustelige liggeunderlag. Vi har et der er et Pat år gammelt men kun brugt en gang og det var ikke af mig.

Skal ventilen være åben eller lukket når det skal trække luft ind?

Prøvede at lade den stå åben og lade det ligge en time men var helt fladt da vi lagde os på det. Lidt luft i siderne var der dog.

Der er også en hætte man kan skrue på med ‘inflate’ og ‘deflate’ men er det ikke kun hvis man vil bruge en pumpe. Og det er vel ikke nødvendigt?

Hvornår skal ventilen være åben og lukket?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 4 måneder siden #32941 af LarsM
Hvis det virker ligesom de andre selvoppustelige liggeunderlag, som jeg kender, skal ventilen være åben for, at underlaget kan trække luft ind, og så skal du lukke ventilen, inden du lægger dig eller sætter dig på underlaget. Princippet er, at der inde i underlaget er et skummateriale, som har dårlig bæreevne men er let at trykke sammen. Når du ruller underlaget ud og åbner ventilen, vil skummet (som har været trykket sammen) ekspandere og dermed trække luft ind i underlaget. Hvis du lægger dig på underlaget, og ventilen stadig er åben, vil skummet p.g.a. den dårlige bæreevne blive trykket sammen, og luften bliver trykket ud igen. Når du lukker ventilen, er det ikke skummet men luften, der giver bæreevnen. Når du skal pakke underlaget sammen, åbner du ventilen og ruller underlaget stramt sammen, så du presser luften ud. Derefter lukker du ventilen, så den ikke tager luft ind igen. Når du skal opbevare underlaget hjemme hos dig selv, anbefales det normalt at rulle det ud, åbne ventilen og lade den stå åben.

• lifeofdaniel
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #32943 af lifeofdaniel
Besvaret af lifeofdaniel på emne Asivik selvoppusteligt liggeunderlag. Hvordan?
Hvilken model er det?
Jeg købte selv Asivik Airmat3 7.0 Primaloft, liggeunderlag i går faktisk, men det er med posefunktionen :-)

Tid til at oprette siden: 0.204 sekunder