Mit seneste indkøb

Mere
11 år 3 måneder siden #1042 af LarsM
Besvaret af LarsM på emne Sv: Mit seneste indkøb
Lige en sidste til denne OT. Vi skal heller ikke stjæle tråden til et andet formål, end den blev startet til.

Strengt taget ved jeg heller ikke, om det er en inflammation - det er bare mit eget gæt. Problemet er opstået forholdsvis pludseligt, men uden at jeg kan identificere nogen ydre påvirkning, som kan have forårsaget det. Senen der gør ondt, er hævet og lidt varm sammenlignet med den anden. Så mente jeg - uden at have specielt forstand på det - at det var det mest nærliggende gæt. Jeg kan se, at forhandlerne af disse støttestrømper fortrinsvis er fysioterapiklinikker, så foruden at sælge strømperne må de også kunne hjælpe med diagnosticering og evt. andre løsninger, hvis det er det, der skal til. Nu vil jeg lige se tiden an lidt, og hvis det ikke går over af sig selv, må jeg senere tage fat i en af disse klinikker. Tak for forslaget.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #1044 af Skjelborg
Besvaret af Skjelborg på emne Sv: Mit seneste indkøb
Da jeg havde debut vandretur i maj til Söderåsen, har mine indkøb i dette forår været en del:-)
PS: dette er indkøb til mig og kæresten.

Telt - Robens Mythos Duo 1,9 kg
Sovepose - 2 x Haglöfs Zensor 1S (en højre en venstre ca 1,1 kg pr stk)
liggeunderlag - 2 x Thermarest neoair trekker (570 gr.)
Rygsæk - 1 x 75L Fjällräven abisko og en 55L (ca. 2,3 kg og 2,1)
køkken - Eta Power EF (1,3 kg synes selv det er for tungt)
vand - 2 x sigg vandflaske (140 gr pr stk)
Mealbox - Primus (bruger dem ikke mere) DUMT KØB
Bestik - 2 x Sea To Summit Titanium Spork (12 gr. pr stk)
Sko - 2 x Salomon sky wings (1, 04 kg og 840 gr.)

Og en hel masse små ting, som jeg ikke orker at liste op:-)
Jeg ved godt, at pengene er brugt, men hvis i har alternativer (som er lettere) må i gerne komme med indput!!

Jeg er som sagt hel ny, og ikke ultralight eller tæt på:-), men vil gerne i fremtiden, holde fokus på, at få vægten ned:-)

Mvh Lasse

Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Skjelborg.

Mere
11 år 3 måneder siden #1045 af TroelsJ
Besvaret af TroelsJ på emne Sv: Mit seneste indkøb
Siden jeg debuterer indenfor disciplinen 'på telttur med mit eget grej' er jeg godt igang med indkøbene til næste uges norgestur.

Jeg prøver at holde prisen nede, for jeg ved at jeg nok skal forkøbe mig...

Idag købte jeg en foldespade i The good stuff shop i Holte, og i Spejdersport ved Østerport kunne det blive til to sæt Light my fire mealktis (jeg har ikke meget fidus til spork/gaffel monstret, men sættet som helhed virker som et godt køb) og en bunke Nalgene flasker til hvad jeg nu kan finde på at tage med.

Jeg kiggede også på muligheder for en køkkenkniv til feltbrug, men købte ikke noget da jeg havde forventet at drikke fredagsøl et sted bagefter. Nå, der er rig mulighed for at få fat i en før jeg tager afsted.

Mere
11 år 3 måneder siden #1047 af kelberg
Besvaret af kelberg på emne Sv: Mit seneste indkøb

kelberg skrev: Mit seneste indkøb, er en gave jeg lige har modtaget Montane Prism jacket :) Den er ikke så ringe :P

www.friluftslageret.dk/Images/products/M...ne/1198214_Black.jpg

Har lige fundet ud af den er multi purpose :-), en ok lille hoved pude nå den er pakket ned i sin egen lomme :-)

Mere
11 år 3 måneder siden #1050 af trold
Besvaret af trold på emne Sv: Mit seneste indkøb
Montane Prism jacket er jeg sikker på du bliver glad for. Dejlig varm, vindtæt og bygetæt, sidder godt og som du skriver fylder intet.

Trold ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: kelberg

Mere
11 år 3 måneder siden #1057 af TroelsJ
Besvaret af TroelsJ på emne Sv: Mit seneste indkøb

Ljunggren skrev: Hvad "hulen" skal du med en foldespade? Skal du ikke på fjeldet?

Joda. Man graver måske ikke toilethuller i fjeldet?

Tid til at oprette siden: 0.241 sekunder