Mit seneste indkøb
11 år 2 måneder siden #1791
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Mit seneste indkøb
Hvor købte du wifidelen og til hvilken pris?
Vh Christian
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
11 år 2 måneder siden #1832
af Stourup
Besvaret af Stourup på emne Mit seneste indkøb
I morgen går der løn ind for de sidste ugers slid, læs sidet og spillet kort og engang i mellem sat et plaster på. SÅ nu skal der købes lidt udstyr. Det bliver til et par Dynafit Rescue pro ski med dynafit bindinger, så blvier det randonee til vinter
og så lige et Mountain Hardwear Trango 3.1 så man kan sove godt og trygt på de vinterturer hvor fjellskiene forsat skal med. Plus en vandtæt kasse fra Peli case, og lidt første hjælps grej. Bl.a.følgende produkt
www.sammedical.com/sam_splint.html
som jeg har brugt et par gange nu til at holde forstuvede fødder på plads når de skulle sendes afsted til lægen. Let at arbejde med og vejer og fylder ikke alverden. Kommer helt sikkert med på min næste tur hvor vi er flere afsted på fjell eller bre og helt sikkert en del af vinterudstyret.

- Jakob-Julius
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 0
11 år 2 måneder siden #1837
af Jakob-Julius
Hvor har du købt Fjällräven Forest bukserne? Jeg synes jeg har kigget overalt efter dem.
Besvaret af Jakob-Julius på emne Sv: Mit seneste indkøb
jepefr skrev: Hej alle,
Et par fjallræven Forrest bukser.
En flecce bibs fra Sierra, til at have på under mine waders.
Mvh
Peter Frederiksen
Hvor har du købt Fjällräven Forest bukserne? Jeg synes jeg har kigget overalt efter dem.
11 år 2 måneder siden #1845
af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Mit seneste indkøb
Fjellkartan over Abisko - Kebnekaise området i Tyvek. Faktastisk materiale - slidstærkt, vandbestandigt og ikke til at rive i stykker. Tåler maskinvask. Alle kort burde udgives på dette materiale.
11 år 2 måneder siden #1885
af Garner
Besvaret af Garner på emne Mit seneste indkøb
I erkendelse af, at jeg efterhånden går solo på de fleste ture, og at mit snorkeri har taget et omfang, så kun døve vil dele telt med mig
skulle der anskaffes nyt telt, til næste projekt, som er rundt om det sydfynske øhav i september.
Jeg har i flere år haft adgang til at bruge et Helsport Ringstind 2, så ikke overraskende er valget efter mange overvejelser faldet på Helsports Ringstind 1 light.
"Modstanderne" i kampen var til sidst Hillebergs Akto og Eden 1 fra Go Lite.
Udslagsgivende faktorer:
Pris.
SpejderGear sælger pt Helsport teltet til en fornuftig pris på 2700 kr. som en ikke uvæsentlig faktor. Eden, fra Backpackinglight, er godt 1 kg. kr billigere på tilbud, og Hilleberg (Friluftsland) godt 1 kg kroner dyrere.
Vægt:
Så små forskelle, at det ikke har spillet ind i overvejelserne på disse tre telte. De sindssygt dyre fuldblods letvægtstelte blev valgt fra meget hurtigt.
Pakkevolumen:
Edens stænger er lidt for lange i leddene efter min smag, hvor Helsport er væsentlig kortere. Det gør pakningen nemmere.
Holdbarhed/anvendelighed:
Så er vi kommet til afdelingen for tro, håb og kærlighed.
Havde jeg haft skillingerne havde jeg købt Akto. Har tilbragt en del nætter i deres Nammatj 3 GT.
KVALITET helt igennem.
Helsport 2 har jeg været ude i hårdt vejr med flere gange uden problemer, så jeg tror også på den "nye" udgave. Desuden en god garanti for reservedele og rep. mange år ud i fremtiden.
Eden har et super design med meget større apsis, men desværre har jeg aldrig mødt teltet i vildmarken, kun på en campingplads, og den tyske ejer havde lige købt teltet, så han kunne ikke bidrage med erfaringer. Men det så dælme godt ud. Havde stanglængderne været kortere, havde jeg nok overvejet endnu
Kald mig bare traditionel, men jeg tro selv det er en god handel og det sidste telt jeg skal investere i.

Jeg har i flere år haft adgang til at bruge et Helsport Ringstind 2, så ikke overraskende er valget efter mange overvejelser faldet på Helsports Ringstind 1 light.
"Modstanderne" i kampen var til sidst Hillebergs Akto og Eden 1 fra Go Lite.
Udslagsgivende faktorer:
Pris.
SpejderGear sælger pt Helsport teltet til en fornuftig pris på 2700 kr. som en ikke uvæsentlig faktor. Eden, fra Backpackinglight, er godt 1 kg. kr billigere på tilbud, og Hilleberg (Friluftsland) godt 1 kg kroner dyrere.
Vægt:
Så små forskelle, at det ikke har spillet ind i overvejelserne på disse tre telte. De sindssygt dyre fuldblods letvægtstelte blev valgt fra meget hurtigt.
Pakkevolumen:
Edens stænger er lidt for lange i leddene efter min smag, hvor Helsport er væsentlig kortere. Det gør pakningen nemmere.
Holdbarhed/anvendelighed:
Så er vi kommet til afdelingen for tro, håb og kærlighed.
Havde jeg haft skillingerne havde jeg købt Akto. Har tilbragt en del nætter i deres Nammatj 3 GT.

Helsport 2 har jeg været ude i hårdt vejr med flere gange uden problemer, så jeg tror også på den "nye" udgave. Desuden en god garanti for reservedele og rep. mange år ud i fremtiden.
Eden har et super design med meget større apsis, men desværre har jeg aldrig mødt teltet i vildmarken, kun på en campingplads, og den tyske ejer havde lige købt teltet, så han kunne ikke bidrage med erfaringer. Men det så dælme godt ud. Havde stanglængderne været kortere, havde jeg nok overvejet endnu

Kald mig bare traditionel, men jeg tro selv det er en god handel og det sidste telt jeg skal investere i.
11 år 2 måneder siden #1901
af RCKU
Besvaret af RCKU på emne Mit seneste indkøb
Da jeg er helt ny indenfor vandrefeltet har jeg skulle starte op fra bunden..
1 stk. Robens Small Dreamer:
1 stk. Therm-A-Rest Trail Pro Large underlag:
www.friluftsland.dk/dk/shoparticle/therm...685/liggeunderlag-1/
Det var det som jeg kunne få sparet sammen til i første gang, næste køb bliver en bedre sovepose og måske en bedre rygsæk. Min fars gamle Tatonka på 60L har set bedre dage hehe. God vandretur til alle sammen.
1 stk. Robens Small Dreamer:
1 stk. Therm-A-Rest Trail Pro Large underlag:
www.friluftsland.dk/dk/shoparticle/therm...685/liggeunderlag-1/
Det var det som jeg kunne få sparet sammen til i første gang, næste køb bliver en bedre sovepose og måske en bedre rygsæk. Min fars gamle Tatonka på 60L har set bedre dage hehe. God vandretur til alle sammen.
Tid til at oprette siden: 0.257 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333