Valg af rygsæk

Mere
9 år 6 måneder siden #14030 af SusDal
Besvaret af SusDal på emne Valg af rygsæk
Mange tak aammat for god info om den pågældende rygsæk og mange nyttige henvisninger - jeg har været lidt fraværende og har først opdaget dit svar nu.
Jeg må se at få tid til at ta' lidt rundt og prøve nogle forskellige modeller og finde ud af hvilken rygsæk der passer bedst til mig...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 5 måneder siden #14062 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Valg af rygsæk
Jeg bakker lige lidt op om aamat's indlæg:
Jeg har en Aarn rygsæk - en Featherlight Freedom. Jeg kunne ikke DRØMME om at skifte den ud med en almindelig. Det er nemlig helt rigtigt, at det er meget aflastende for ryggen med vægten i frontlommerne. Man bliver ikke trukket bagover, som det ellers sker med de almindelige rygsække.
Jeg har brugt den på en ti-dages fjeldtur sidste sommer, hvor det regnede flere af dagene. De medfølgende vandtætte inderposer sørgede for, at alt holdt tørt ugen igennem.
Sækken var proppet til kanten uden telt og liggeunderlag, så det bliver lidt af en udfordring i år at få plads til det også. Men jeg stoler på den vejledning til pakning, jeg har fået af NOB.

Jeg prøvede min FF på en weekendtur før jeg købte den - god service!

Jeg kan kun anbefale systemet, men er enig i, at den eneste rigtige rygsæk er den, man har det godt med på sin krop, når den er fyldt - held og lykke med dit valg, SusDal :)

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
Følgende bruger(e) sagde tak: Quark

Mere
9 år 5 måneder siden #14066 af SusDal
Tak Ennamaria for kommentaren om at Aarn rygsækken er meget aflastende for ryggen med vægten i frontlommerne - det var nemlig lige præcist det jeg forestillede mig og håbede på nogen ville bekræfte mig i :-)

Desværre har jeg lige fundet ud af at Backpackinglight.dk's fysisk adresse ligger helt oppe ved Nøddebo og der er sgu lidt langt op med offentlig transport :-/
Og da der ikke står åbningstider på sitet - så er det måske slet ikke en butik man kan besøge og prøve rygsækken i og hvor man kan få råd om tilpasning!?!?!

Jeg er også i tvivl om hvad forskellen er på Arn Featherlite (som tilsyneladende ikke sælges mere) og Aarn Natural Balance?

Mere
9 år 5 måneder siden #14067 af NOB
Besvaret af NOB på emne Valg af rygsæk
Det er en webshop jeg driver, men har da efterhånden en del der kigger forbi til en kop kaffe i køkkenet, ikke Ennamaria ;-)

Forskellen på NB og FF modellerne er primærtstørrelsen da bæresystemet er det samme. Samt at NB modellen har et ekstra rum i bunden, med egen vandtætte pose. De fleste bruger det rum til soveposen og tøjet. En Aarn kræver noget tilpasning og justering, men når først det sidder, så vil jeg vove påstanden om det er det bedste bæresystem jeg nogensinde har prøvet. Jeg har selv brugt Aarn flittigt før i tiden, men indrømmer at jeg grundet deres egen vægt og størrelse nu bruger andre mærker. Jeg har dog beholdt min Featherlite.

Hvis det passer ind er du velkommen forbi her i udkantsdanmark SusDal.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

Mere
9 år 5 måneder siden - 9 år 5 måneder siden #14071 af SusDal
Mange tak for invitationen Niels - jeg kan måske kombinere det med en vandretur i det skønne område, hvis det må være i en weekend...
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved SusDal.

Tid til at oprette siden: 0.231 sekunder