Valg af rygsæk

• Kenn
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #13824 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Valg af rygsæk
Rygsække er meget individuelle og en som sidder godt på en kropstype...sidder ikke godt på andre. Derudover er der også herre og dame modeller. Det vigtigste at gå efter er at den vejer under 2500 gram i omkring de 65 liter. Den skal have brugbare features og ikke bare lir. Jeg vil anbefale såvel at pakke vandtæt, men også have et regnslag der kan sidde fast.

Haglöfs har for mig været solide sække, som har siddet godt og holdt fremragende. Osprey har et fint rygte, men har aldrig haft en selv.

Eventyrsport forhandler både Osprey og Haglöfs. God shoppetur :)

/Kenn
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Kenn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #13825 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Valg af rygsæk
Jeg har en Arcteryx Altra 75 som jeg er glad for. Det er en dyrere rygsæk end Osprey Ariel, men 62L kvindeudgaven er for øjeblikket på tilbud i Friluftsland, så prisen er lidt mere overkommelig: www.friluftsland.dk/dk/shoparticle/arcte...0/vandrerygsaekke-4/

Men som Kenn siger, er det fuldstændig ligemeget hvad vi anbefaler. Ligesom med fodtøj er pasformen af rygsække noget indivduelt, så hvis du kan få prøvet en del forskellige sække med ordentlig vægt i vil det være det bedste.

b
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved stokrenden.

Mere
9 år 6 måneder siden #13826 af Terje
Besvaret af Terje på emne Valg af rygsæk

stineell skrev: Osprey Exos kan jeg ikke lige se, at de har i nogle af butikkerne i nærheden, og må indrømme at jeg helst vil have anbefalinger med nogle begrundelser for, hvorfor tasken skulle være et godt alternativ til Osprey Ariel 65...

Der er en anmeldelse af Exos her på sitet - en anmeldelse jeg har lavet.

Exos tænker jeg betyder ånde, hvertfald har rygsækken (tasken?) et meget behageligt bæresystem mod ryggen, som fjedrer, giver luft og forhindrer sved på ryggen.

Derudover er Exos meget let, vejer under 1200 gram. Den fås i en 58 l udgave, der er rigelig til en uge-tur.

Men prøv dig frem, og køb hvad der passer til dig.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Mere
9 år 6 måneder siden #13828 af Mursejleren
Besvaret af Mursejleren på emne Valg af rygsæk
Har arbejdet i/på/omkring transport bånd i lufthavne og kan konstaterer at sådanne enheder konsumerer flere tusinde spænder og kroge fra lynlåse, de fleste fra rygsække og mener også at lige rygsække ikke er forsikret mod hærg fra transportbåndene, da forsikringsselskaberne/lufthavne har samme erfaringer. så, derfor lave en billig "vadsæk" at putte sækken i, da det kan spare ærgrelserne fra at stå tek. på Island med ødelagt rygsæk og en 3 ugers tur bliver væsentlige dyre :/

Følgende bruger(e) sagde tak: stineell

Mere
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #13829 af SusDal
Besvaret af SusDal på emne Valg af rygsæk
Jeg tillader mig lige at stille et supplerende spørgsmål i denne tråd. Jeg har set denne rygsæk:

Aarn Natural Balance

www.backpackinglight.dk/product_info.php...42a250941b50d984de4c

- hvor der er mulighed for at placere noget af vægten foran. Umiddelbart tænker jeg det er en fordel i forhold til at holde balancen og aflaste ryggen.

Nogen der har lyst til at kommentere på dette?
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved SusDal.

• aammat
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #13846 af aammat
Besvaret af aammat på emne Valg af rygsæk
Jeg har en Arn Featherlite rygsæk som jeg købte sidste år og indtil nu synes jeg den klare det godt.
Jeg har dog ikke testet den ud i det ekstreme da den er købt som weekendsæk når jeg er på fisketure i fjeldet, jeg synes at det er praktisk med "indbygget" drybags som holder ens ting tørt istedet for et regnovertræk der flagere rundt i vinden..

Hvis du ikke selv har fundet deres hjemmeside kan du læse en del brugeranmelder her, Natural balance

Du skal så lige måle om din ryglængde er under 38cm så du kan bruge den NOB har på tilbud, måske du kan lave en aftale med ham om at få hjælp med at tilpasse den..
Han var meget hjælpsom da jeg havde nogle spørgsmål omkring tilpasning, på Arn er der ikke kun 1 mulighed for at justere ryglængden - hofteselen kan også flyttes lidt op/ned..

Der er iøvrigt flere tråde omkring Arn rygsække på sitet, måske de kan indeholde nyttig info..

Tid til at oprette siden: 0.274 sekunder