- Modtagne Tak: 6
Ny rygsæk
8 år 3 måneder siden #21203
af MAS
Min gamle Bergans Rondane 60 l har problemer med at indeholde alt jeg gerne vil have med. 2 - 3 dages ture går men derudover har jeg problemer. Jeg overvejer derfor en Osprey Aether 70 eller en Gregory Baltoro 75 l.
Her nogen erfaring med disse rygsække eller alternativer at foreslå ?
De sidder godt på min ryg og går fri af min lænd, hvilket kan være et problem med andre rygsække og modeller. Lad mig høre jeres mening
Mvh MAS
Her nogen erfaring med disse rygsække eller alternativer at foreslå ?
De sidder godt på min ryg og går fri af min lænd, hvilket kan være et problem med andre rygsække og modeller. Lad mig høre jeres mening

Mvh MAS
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- MS Greenland
-
- Gæst
-
8 år 3 måneder siden - 8 år 3 måneder siden #21213
af MS Greenland
Besvaret af MS Greenland på emne Ny rygsæk
Der er lidt svært at fortælle, hvilke rygsække der er gode, når vi taler komfort, for det er meget individuelt. Min vandremakker har en Osprey på +80l. Den vejer kun 2,2 kg og sidder rigtig godt på ham. Jeg er mere til Lowe eller Bach. Hvis du foretrækker Bergans, så se hvad de har i 70-75l eller det volumen du skal bruge, men pas på vægten. Spejdersport har vist både Osprey og Bergans rygsække, så det var en mulighed. Det er ud og prøve nogle forskellige mærker og størrelser, måske du bliver overrasket, og finder et mærke du ikke havde regnet med, der er super. God jagt!
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved MS Greenland.
8 år 3 måneder siden #21214
af Milho
Vh Christian
Der er også det med vægten i rygsækken...
Jeg har en Gregory Palisade 80 og den er valgt p.g.a den relative lave vægt i forhold til komforten når der er mange kg. i.
Så husk også at få vægt i rygsækken. Friluftsland med Gregory samt Outdoor Rødovre med Osprey har vægtklodser (og sikkert også andre...).
Jeg har en Gregory Palisade 80 og den er valgt p.g.a den relative lave vægt i forhold til komforten når der er mange kg. i.
Så husk også at få vægt i rygsækken. Friluftsland med Gregory samt Outdoor Rødovre med Osprey har vægtklodser (og sikkert også andre...).
Vh Christian
- aammat
-
- Gæst
-
8 år 3 måneder siden #21221
af aammat
Besvaret af aammat på emne Ny rygsæk
Hvis du har mod på at prøve noget anderledes så kig på Arn, der er vist en til salg her på sitet..
Som med alle andre sække så skal du lige prøve den for dels at se om den passer dig og om du kan "leve" med taskerne foran..
Som med alle andre sække så skal du lige prøve den for dels at se om den passer dig og om du kan "leve" med taskerne foran..
8 år 2 måneder siden #21247
af Svop74
Hej MAS,
Da jeg for et stykke tid siden skulle købe rygsæk, da var jeg, som John snakker om, ude at prøve en masse forskellige mærker, og fandt den jeg troede passede mig bedst.
Men da jeg stoppede ting og sager i den hjemme, og var klar til den første tur, så sad den helt forkert. Så lektien lært : Ha' noget udstyr med, gerne noget som vejer en smule, så du får en følelse af, hvordan sækken sidder med vægt i.
Man kan jo altid bare bytte den, hvis ikke den sidder ok, men gider man fise frem og tilbage flere gange
God tur
Mvh
Jesper
Da jeg for et stykke tid siden skulle købe rygsæk, da var jeg, som John snakker om, ude at prøve en masse forskellige mærker, og fandt den jeg troede passede mig bedst.
Men da jeg stoppede ting og sager i den hjemme, og var klar til den første tur, så sad den helt forkert. Så lektien lært : Ha' noget udstyr med, gerne noget som vejer en smule, så du får en følelse af, hvordan sækken sidder med vægt i.
Man kan jo altid bare bytte den, hvis ikke den sidder ok, men gider man fise frem og tilbage flere gange

God tur

Mvh
Jesper
Tid til at oprette siden: 0.235 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333