- Modtagne Tak: 0
rygsæk til hunde
4 år 3 måneder siden #33024
af Kendal
rygsæk til hunde blev oprettet af Kendal
Hej, jeg skal på vandretur (4 dage) i alperne ml. 1300 - 2900 m højde med min hund (blanding lab, golde og border) på ca. 25 kilo, god form. Overvejede at give den en rygsæk på med et par kilo, både for at aflaste mig men også fordi hunden måske ville synes det var rart at gøre nytte (det står der på nogle sites, men er det noget sludder?).
Er der nogen der har erfaring med hunderygsække og evt. kan anbefale et godt mærke. Hører meget gerne også andre erfaringer med vandring med hunde i bjerge, da det er første gang vi har hende med.
vh David
Er der nogen der har erfaring med hunderygsække og evt. kan anbefale et godt mærke. Hører meget gerne også andre erfaringer med vandring med hunde i bjerge, da det er første gang vi har hende med.
vh David
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
4 år 3 måneder siden #33032
af Akira
Besvaret af Akira på emne rygsæk til hunde
Hej David.
Jeg må først sige jeg ikke personligt har erfaring med at have hund med på tur - endnu. Men det bliver helt sikkert aktuelt i fremtiden, så jeg er meget interesseret i dette emne også.
Jeg er hundetræner og tog for en måneds tid siden et 6 ugers online kursus hos en dygtig norsk hunde fysioterapeut, Line Østerhagen. De har jo mange fjelde i Norge og vandrer en del
og hun anbefaler Non Stop rygsække (rygsæk = kløv på norsk). Hun siger det mærke fordeler vægten korrekt, dvs over skuldre og forben, og bliver siddende godt på plads.
Der er en ret god artikel vedr vandring med hund her (håber du kan tyde det norske)
www.stineogjarlen.com/klov/ .
Jeg følger spændt denne tråd for at høre andres erfaring.
A pro pos om hunden føler sig nyttig fordi den bærer rygsæk... Min mening: Jeg har indtryk af at din hund ikke er en sofahund, men en hund med masser af aktivitet og som er med dig på tur ofte, så jeg vil mene den er godt stimuleret og føler sig som en "nyttig" del af familien i forvejen. Det sagt, så er det da bare meget sjovt, at hunden også skal på tur og bære sine egne ting. Samtidig letter det selvfølgelig også nogle kilo i jeres oppakning.
Jeg ønsker jer en fantastisk tur.
Mange hilsner
Tina
Jeg må først sige jeg ikke personligt har erfaring med at have hund med på tur - endnu. Men det bliver helt sikkert aktuelt i fremtiden, så jeg er meget interesseret i dette emne også.
Jeg er hundetræner og tog for en måneds tid siden et 6 ugers online kursus hos en dygtig norsk hunde fysioterapeut, Line Østerhagen. De har jo mange fjelde i Norge og vandrer en del

Der er en ret god artikel vedr vandring med hund her (håber du kan tyde det norske)
www.stineogjarlen.com/klov/ .
Jeg følger spændt denne tråd for at høre andres erfaring.
A pro pos om hunden føler sig nyttig fordi den bærer rygsæk... Min mening: Jeg har indtryk af at din hund ikke er en sofahund, men en hund med masser af aktivitet og som er med dig på tur ofte, så jeg vil mene den er godt stimuleret og føler sig som en "nyttig" del af familien i forvejen. Det sagt, så er det da bare meget sjovt, at hunden også skal på tur og bære sine egne ting. Samtidig letter det selvfølgelig også nogle kilo i jeres oppakning.
Jeg ønsker jer en fantastisk tur.
Mange hilsner
Tina
4 år 3 måneder siden #33045
af Thermik
Besvaret af Thermik på emne rygsæk til hunde
Jeg har haft hund med på tur i gennem mange år og havde en "kløv" (rygsæk til hund) fra Ruffwear til min schæfer hund noget ala den her:
www.dogshop.dk/ruffwear-palisades-pack-rygsaek.html
Der er lidt info her:
komud.dk/rygs%C3%A6k-til-hund/
www.qimmiq.dk/aktiv-med-din-hund/kloev/
www.polarhund.dk/side.asp?ID=44144
min hund var meget glad for at gå med den og bare jeg fandt den frem vidste han godt hvad der skulle ske
Der er lidt info her:
komud.dk/rygs%C3%A6k-til-hund/
www.qimmiq.dk/aktiv-med-din-hund/kloev/
www.polarhund.dk/side.asp?ID=44144
min hund var meget glad for at gå med den og bare jeg fandt den frem vidste han godt hvad der skulle ske

4 år 3 måneder siden #33046
af Thermik
Bilag:
4 år 3 måneder siden #33048
af LarsM
Besvaret af LarsM på emne rygsæk til hunde
I kan måske finde noget information her:
www.fjellforum.no/forums/forum/54-hunder/
www.fjellforum.no/forums/forum/54-hunder/
Tid til at oprette siden: 0.204 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333