Klattermusen Arvaker 60 - erfaringer søges.

Mere
11 år 6 måneder siden #611 af Adam
Hej folkens.. overvejer at anskaffe mig denne. Men der er ikke nogen i københavnsområdet der forhandler den, så det ville i givet fald blive med net-køb.

Jeg har pt en Osprey på 95L, men jeg vil gerne ned i mindre vægt og mindre volumen. Jeg tror 60L er meget godt til en uge på fjeldet.

Har nogen herinde erfaringer med Arvaker 60 eller lignende?

/adam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 6 måneder siden #624 af Kongsfelt
Jeg har ikke erfaringer med den pågældende rygsæk, men har du overvejet Osprey Argon 70? Det er virkeligt en fantastisk rygsæk - men måske er den lidt for stor til dit behov?

Mere
11 år 6 måneder siden #627 af Adam
Mja, har svagt overvejet den, men dels er den stadig lidt stor, og dels så blev jeg aldrig rigtig imponeret over storebroren (min nuværende - kan ikke huske modelnavnet).
Det er som om vægten sidder for langt nede, så jeg løfter sækken en lille smule med ballerne i hvert skridt. Og så tiltaler det mig med én sæk uden alt for mange lynlåse, lommer, stropper og spænder.

Mere
11 år 6 måneder siden #685 af Mads
Jeg prøvede den hin gang hos friluftslageret i Odense. Jeg husker den som ret behagelig, men for lille til mit daværende behov.

Jeg vil foreslå dig at køre en tur over broen og prøve den, i stedet for at købe den over nettet. Det er rent ud sagt en bitch af få noget som ikke passer til din ryg, og så skal du til at sende den retur osv osv. Find en weekend med godt vejr og drøn derned, evt. med en ven, og få en tur ud af det :)

De er også rigtig flinke dernede i butikken, så det er turen værd. Er der ikke også noget med at man får rabat hvis man er medlem af deres kundeklub eller sådan.

Når det så er sagt så bør du måske lige researche lidt omkring rygsækken - alene af den grund at man hører så mange steder fra, at KM's grej falder fra hinanden efter noget tid.

Mere
11 år 6 måneder siden #686 af Adam

Jeg vil foreslå dig at køre en tur over broen og prøve den, i stedet for at købe den over nettet

Jo, men der er jo 14 dages returret - og alt andet lige billigere og mindre tidskrævende at evt. sende den retur.

Når det så er sagt så bør du måske lige researche lidt omkring rygsækken - alene af den grund at man hører så mange steder fra, at KM's grej falder fra hinanden efter noget tid.

Ja, det er det jeg prøver ;) – men som sagt er det ret sparsomt hvad der findes af info om den på nettet.

Jeg har læst på et svensk forum at KM i lang tid har haft problemer med delaminering af deres stof til jakker. Har du også hørt dårligt om deres rygsække?

Mere
11 år 6 måneder siden #690 af Mads
En rask google-søgning afslører dette review:

stuffspot.wordpress.com/2011/08/05/klatt...en-arvaker-backpack/

Summen af kardemommen herfra må være, at den virker holdbar (uden han dog har gennemtestet den), men at det nok kræver at man køber deres ekstralommer som skal sættes på tasken, hvis man vil have plads til sit grej på en flerdagstur.

Jeg vil stadig anbefale at du lige prøver nogle forskellige først - bare for at se hvad du har at arbejde med. Er det til alm. trekking eller mere alpint du skal bruge den til? De KM-sække jeg har prøvet, (arvaker + mjølner) har siddet ret højt på ryggen, hvilket som regel = alpin klatring.

Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder