Imprægnering af telt-syninger

Mere
10 år 4 måneder siden #10663 af Ennamaria
Jeg har samme spørgsmål + ét tillægsspørgsmål:
Hvis man nu har været så "dum" :oops: at forsøge at sømforsegle med et forkert produkt (som ganske rigtigt flager af, som Shires også gør opmærksom på på sin hjemmeside) - hvad gør man så??
Skal jeg mon prøve at få det hele af igen - det er lidt svært - eller bare lægge det nye på??

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 måneder siden - 10 år 4 måneder siden #10665 af stokrenden
En dyrere men lettere løsning er at bruge et produkt, som er lavet til formålet f.eks. :

www.grejfreak.dk/product/mcnett-sil-net-...e-taetningslim-4012/

sectionhiker.com/seam-sealing-a-scarp-1-tarptent/

b
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved stokrenden.

Mere
10 år 4 måneder siden #10673 af Anastasia
Det silikone der henvises til, som man selv fortynder, hvor kan det købes?

Mere
10 år 4 måneder siden #10676 af CHH
Besvaret af CHH på emne Imprægnering af telt-syninger

miko skrev: Hej jeg har brugt alm. klar byggesilikone og det virker: bland det 1:1 med sprit så det bliver en tynd masse så smør det på med en lille pensel spritten fordamper og efterlader en fin hinde

Så hvis jeg smutter ned i den lokale jem og fix og køber sådan noget: www.jemogfix.dk/search.aspx?pid=9029226&view=1 så vil det være ok?

Lige et yderligere spørgsmål, hvor lang tid tager det (bare ca.) for at det er helt tørt efter påføring?

Mere
10 år 4 måneder siden #10678 af CHH
Besvaret af CHH på emne Imprægnering af telt-syninger

miko skrev: Yes husk det skal være KLAR. Jeg smurte det på og lod det stå stramt udfoldet natten over. Husk det skal på indersiden :-) du kan altid prøve med et lille stykke og se om det er noget du kan bruge. Ved det også findes på youtube

Mener du at det kun skal på indersiden? De videoer jeg har set på nettet, har det kun set ud til at være smurt på ydersiden.

Mere
10 år 4 måneder siden #10680 af NOB
Besvaret af NOB på emne Imprægnering af telt-syninger
Hold inde med skydning i alle retninger. Til Tarptents anbefales:

Normal byggesilikone i klar model blandet op med terpentin til du har en olie konsistens, eller aquaseal, seamseal og andet magen til. Smøres på syninger på ydersiden af Tarptentet der hvor du ønsker vandtætte syninger med en pensel (måske ligegyldigt i nedre del af dugen). Overskydende eller forbiere tørres af med en klud. Derefter tørrer det i nogle timer. Over and done with.

Kan også lappe små huller, som det jeg lavede i mit Moment på Hærvejen grrrr....

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Følgende bruger(e) sagde tak: Ennamaria

Tid til at oprette siden: 0.241 sekunder