- Modtagne Tak: 153
Imprægnering af telt-syninger
Hvis man nu har været så "dum"

Skal jeg mon prøve at få det hele af igen - det er lidt svært - eller bare lægge det nye på??
Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- stokrenden
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 226
www.grejfreak.dk/product/mcnett-sil-net-...e-taetningslim-4012/
sectionhiker.com/seam-sealing-a-scarp-1-tarptent/
b
Så hvis jeg smutter ned i den lokale jem og fix og køber sådan noget: www.jemogfix.dk/search.aspx?pid=9029226&view=1 så vil det være ok?miko skrev: Hej jeg har brugt alm. klar byggesilikone og det virker: bland det 1:1 med sprit så det bliver en tynd masse så smør det på med en lille pensel spritten fordamper og efterlader en fin hinde
Lige et yderligere spørgsmål, hvor lang tid tager det (bare ca.) for at det er helt tørt efter påføring?
Mener du at det kun skal på indersiden? De videoer jeg har set på nettet, har det kun set ud til at være smurt på ydersiden.miko skrev: Yes husk det skal være KLAR. Jeg smurte det på og lod det stå stramt udfoldet natten over. Husk det skal på indersiden
du kan altid prøve med et lille stykke og se om det er noget du kan bruge. Ved det også findes på youtube
Normal byggesilikone i klar model blandet op med terpentin til du har en olie konsistens, eller aquaseal, seamseal og andet magen til. Smøres på syninger på ydersiden af Tarptentet der hvor du ønsker vandtætte syninger med en pensel (måske ligegyldigt i nedre del af dugen). Overskydende eller forbiere tørres af med en klud. Derefter tørrer det i nogle timer. Over and done with.
Kan også lappe små huller, som det jeg lavede i mit Moment på Hærvejen grrrr....
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333