- Modtagne Tak: 0
Telt til nybegynder.
11 år 4 måneder siden #2507
af Gekko
Telt til nybegynder. blev oprettet af Gekko
Hej folkens.
Er helt ny herinde.Og inden for frilufts livet. Er først ved at skrabe udstyret sammen.
Har nu bestemt mig for et af disse telte. Vango Banshee 200. seuf.dk/shop/vango-banshee-200-13285p.html
Eller Tempist 200
seuf.dk/shop/vango-tempest-200-16395p.html
De har jo fordele og ulemper begge 2.
Hælder mest banshee. da den er fin nok til en mand. Men Tempist har jo en fin lille
apsis/fortelt.
Hvordan er de at rejse ene mand.
Er der nogen der har erfaringer med disse telte.?
Er helt ny herinde.Og inden for frilufts livet. Er først ved at skrabe udstyret sammen.
Har nu bestemt mig for et af disse telte. Vango Banshee 200. seuf.dk/shop/vango-banshee-200-13285p.html
Eller Tempist 200
seuf.dk/shop/vango-tempest-200-16395p.html
De har jo fordele og ulemper begge 2.
Hælder mest banshee. da den er fin nok til en mand. Men Tempist har jo en fin lille
apsis/fortelt.
Hvordan er de at rejse ene mand.
Er der nogen der har erfaringer med disse telte.?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Quest
-
- Gæst
-
11 år 4 måneder siden #2508
af Quest
Besvaret af Quest på emne Telt til nybegynder.
Hej Gekko
Hvad har du tænkt dig at bruge teltet til? Skal det være til fjeldture, ture herhjemme, allround eller noget andet? Det vil hjælpe lidt på at afgøre og råde om hvad telt du skal vælge
Hvad har du tænkt dig at bruge teltet til? Skal det være til fjeldture, ture herhjemme, allround eller noget andet? Det vil hjælpe lidt på at afgøre og råde om hvad telt du skal vælge

11 år 4 måneder siden #2509
af Gekko
Besvaret af Gekko på emne Telt til nybegynder.
Det blir kun her hjemme i lille Danmark det ska bruges til at starte med.
Så må man jo opgradere senere hvis det blir nødvendigt..
Så må man jo opgradere senere hvis det blir nødvendigt..
11 år 4 måneder siden #2510
af Gekko
Besvaret af Gekko på emne Telt til nybegynder.
Glemte lige at det nok blir forår sommer og efterår..
- BjørnR
-
- Gæst
-
11 år 4 måneder siden - 11 år 4 måneder siden #2513
af BjørnR
Besvaret af BjørnR på emne Telt til nybegynder.
Hej
Et MSR Hubba kunne også være et bud. Der sparer du også ½ kg i forhold til det letteste (Banshee) af dem du har kigget på. Og det er super simpelt at slå op, fin plads til at sidde og lave mad i apsis og lige en tand højere kvalitet. Og så er det fritstående, hvilket er en rigtig lækker ting hvis man skal lave camp på et område med løst underlag eller lign. (sand osv)
spejdergear.dk/shop/msr-hubba-letvaegtstelt-754p.html´
Prislejet er i samme omegn som de andre.
Et MSR Hubba kunne også være et bud. Der sparer du også ½ kg i forhold til det letteste (Banshee) af dem du har kigget på. Og det er super simpelt at slå op, fin plads til at sidde og lave mad i apsis og lige en tand højere kvalitet. Og så er det fritstående, hvilket er en rigtig lækker ting hvis man skal lave camp på et område med løst underlag eller lign. (sand osv)
spejdergear.dk/shop/msr-hubba-letvaegtstelt-754p.html´
Prislejet er i samme omegn som de andre.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved BjørnR.
11 år 4 måneder siden - 11 år 4 måneder siden #2516
af JR
Besvaret af JR på emne Telt til nybegynder.
Hej.
Nu skriver du jo ikke noget om hvor høj du er men hvis du er mere end 185 så er Vango Banshee 200 fuldstændig uaktuelt, for så kommer du til at ligge med telt dugen i fjæset hele tiden når du skal sove, selv om der står at teltet er 230 langt indvendigt så begynder det at skråne tidligt i begge ender, så den endelige ligge længde er meget kortere end hvad der står i brusavisingen.
Jeg købte selv et Banshee 200 til når jeg skulle på tur alene, men det blev kun til at det blev slået op hjemme i haven en gang så fandt jeg ud af at det ligsom ikke var sådan et jeg skulle bruge da jeg er 197 høj var telt dugen på mine fødder og ret i fjæset både når jeg lå på ryggen og på siden, så det blev hurtigt solgt igen.
Nu skriver du jo ikke noget om hvor høj du er men hvis du er mere end 185 så er Vango Banshee 200 fuldstændig uaktuelt, for så kommer du til at ligge med telt dugen i fjæset hele tiden når du skal sove, selv om der står at teltet er 230 langt indvendigt så begynder det at skråne tidligt i begge ender, så den endelige ligge længde er meget kortere end hvad der står i brusavisingen.
Jeg købte selv et Banshee 200 til når jeg skulle på tur alene, men det blev kun til at det blev slået op hjemme i haven en gang så fandt jeg ud af at det ligsom ikke var sådan et jeg skulle bruge da jeg er 197 høj var telt dugen på mine fødder og ret i fjæset både når jeg lå på ryggen og på siden, så det blev hurtigt solgt igen.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved JR.
Tid til at oprette siden: 0.227 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333