Vintersovepose mm.

Mere
11 år 3 måneder siden #2701 af Jes
Vintersovepose mm. blev oprettet af Jes
Hej. Jeg har holdt øje med forummet her længe, men har ikke haft så meget grund til at deltage, indtil nu.

Har besluttet mig for at vandre, eller ihvertfald campere ude mindst en gang hver måned, for at opleve den danske natur på de forskellige årstider.

Så nu står jeg selvfølgelig og skal finde en sovepose der kan holde mig varm året rundt. Lige pt. har jeg en Bergan's SuperLight 195, en Haglöfs EuroLite, og en Haglöfs BlackLite Large, og det er desværre kun BlackLite'en der er tæt på at være en vintersovepose (eller ihvertfald 3-sæsons), men den er alt for stor til mig, og vil derfor være koldere end angivet (mener komfort-temperaturen er -5)

Er der nogen der har forslag til et evt. køb? Vægten er ikke så relevant, da jeg ikke har tænkt mig at vandre 30 kilometer om dagen, og er i god fysisk form, og med glæde slæber 20-25 kilo med ud, men prisen skal tilgengæld helst være SU venlig. Overvejer lidt om jeg burde skaffe en af millitærets fra et overskudslager, da jeg af personlige erfaringer ved at den sagtens kan holde mig varm i januar måned, ellers har jeg kigget på Snugpak Elite 5 Tak på forhånd.

Mvh Jes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #2702 af swedofil
Besvaret af swedofil på emne Vintersovepose mm.
hej
Hvis du allerede har flere soveposer og den ene endda er for stor, så brug en af de andre indeni den störste.
Kender ikke rigtig temperaturgränserne på dine poser, men samme koncept har jeg kört i mange år med en meget let dunpose i meget stor störrelse til sommerbrug, en varm 3-säsonners i dun i passende störrelse. Brugt sammen giver de noget der ligner en vinterpose.
Hvis vägten tillige er ligegyldig og kronerne små er det måske oplagt (hvis de altså sammenlagt macher en vinterpose).

Mere
11 år 3 måneder siden #2703 af Jes
Besvaret af Jes på emne Vintersovepose mm.
Jeg havde overvejet det, men var ikke sikker på at det ville gå, da de to andre soveposer jo er sommersoveposer (mener deres komf. temp. ligger på +12 og +17)
Men eftersom jeg jo ikke springer direkte ud i -20 grader, kan jeg jo stille og rolig forsøge mig frem, og hvis det begynder at blive for koldt i November, kan jeg jo investere til den tid (hvis pengene ellers er til det) Mange tak for dit svar.

Er der andre der har erfaring med at bruge en sommersovepose med en 3-sæsons sovepose?

Mere
11 år 3 måneder siden #2704 af kelberg

• Marlon
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #2793 af Marlon
Besvaret af Marlon på emne Vintersovepose mm.
Jeg har flyttet dette emne til sovesystem

Tid til at oprette siden: 0.163 sekunder