Therm A Rest Neoair - All Season - Regular -

Mere
11 år 8 måneder siden #2775 af trold
Er der nogen der har erfaringer med ovenstående ligge underlag.

Trold ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 8 måneder siden #2777 af OleHjarsen
Hej :)

Jeg har det i large.Købte det her i foråret og har nok haft ca. 12-14 overnatninger på det.Lidt begrænset erfaring,men jeg synes man ligger kanongodt på det.
Der fulgte en pakpose med, der også kan bruges til at puste det op med,det tager en evighed,jeg lavede en tilsvarende af en kraftig skraldesæk, puster så lige det sidste op med munden.Det tager vel 5-10 min.
Det knitre lidt i starten, ala en chipspose,det aftager noget når det har været brugt lidt.Men man hører det jo hellere ikke når man sover.
Det virker soldit nok,har kun anvendt det i telt.Jeg valgte det i large p.g.a den ekstra bredde.Sover for det meste på ryggen, med hænderne foldet på maven og hader når albuerne glider ned og rør jorden.
Det bliver spændende at få det prøvet af til vinter.

• Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #2778 af Naturbob
Besvaret af Naturbob på emne Therm A Rest Neoair - All Season - Regular -
Jeps - har et sådan.

Det postitve:
Vægten på de 370 gram er jo super fint, og det vægter jeg meget højt.
Det fylder som en liter mælk.

Det negative:
Det "larmer" når man vender sig, og virker sådan lidt plastikagtigt.
Det skal pustes op.
Det er lidt bøvlet at folde sammen igen, og jeg har opgivet den tilhørende opbevaringspose, men det fylder jo meget lidt alligevel.
Det er koldere end de selvoppustelige i samme tykkelse.

Jeg har et andet selvoppusteligt med samme tykkelse, men det vejer også 1100 gram.

Så i alt er det et kompromis og pest eller kolera om man vil.

Mere
11 år 8 måneder siden #2780 af AWaarst

OleHjarsen skrev: Det tager vel 5-10 min.

:blink:
Uden at jeg selv har prøvet Therm-a-rest's All Season model er 5-10 min så ikke lidt af en overdrivelse??? :S

Jeg har selv et NeoAir XLite og inden jeg købte det læste jeg også om det var enormt langsomt og besværligt at puste op. Efter jeg så købte XLite modellen prøvede jeg at ta' tid på det og jeg kan uden problemer puste det fuldt op på under et minut! Ved ikke om det bare er mig der har go' lungekapacitet :P men jeg synes slet ik' jeg har nogle problemer med det.

Mere
11 år 8 måneder siden #2782 af OleHjarsen
@AWaarst : du mener jeg er overdreven langsom ?? :)

Jeg har aldrig prøvet decideret at ta' tid på at puste det op ,men jeg tror at 5-10 min. er den tid jeg roder med underlaget,fra jeg har rullet det ud og til det er pustet helt op.

Mere
11 år 8 måneder siden #2783 af AWaarst
Ok! Jamen der kan man bare se. Så var det måske slet ik overdrevet. Vi er jo allesammen forskellige! Og gu'skelov for det :P

Følgende bruger(e) sagde tak: OleHjarsen

Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder